söndag 2 september 2012

USA - Washington & ett hej så länge!

Vårt sista stopp på vår härliga USA-tripp blev Washington!


Från New York tar det bara tre timmar med tåget, så vi passade på när vi ändå var så nära.
Vem vet när man kan åka till USA igen?
Vita huset var ju ett måste!


Washington består till stor del av monument, i princip alla stora byggnader är sandstensfärgade och det finns mycket grönt och stora öppna platser.
Så för mig är Washington sandstensfärgat och grönt!


Vi besökte Arlington. Vet inte hur jag ska beskriva det, samtidigt som det var mäktigt och coolt är det ju en kyrkogård. Jag är glad att vi åkte dit.


Vi gick förbi FBI-kontoret.


Barnens största behållning av huvudstaden var de tama ekorrarna som gärna ville bli matade.


Två dagar i Washington räcker, om man inte är väldigt intresserad av Amerikas historia, då finns det nämligen hur många museum som helst och de flesta är helt gratis!

Vi har haft en helt fantastiskt resa!
Det har i flera år varit vår dröm att en gång kunna åka till USA och jag är glad för att vi gjorde det.
Det är ett lätt land att resa i, språket är ju inga problem, de flesta är otroligt vänliga och framför allt finns det ju fantastiskt mycket att se.
Vi vill gärna åka dit igen, men maken jag smider planer att åka utan barnen nästa gång (halva priset!;)).


Jag gillar att blogga och jag gillar verkligen alla vänner jag fått genom bloggen, men just nu räcker inte min tid till alls.
Jag vet inte om jag hinner blogga eller att läsa bloggar så, jag säger inte hejdå, utan hej så länge, vi ses!
Sköt om er!
KRAM





22 kommentarer:

Anna sa...

Vilken underbar resa ni har haft!!
Min man vill till New York så man kanske måste dit en dag :)

Hoppas du är här snart igen!
Kram

Västgötskan sa...

Låter som ni haft det riktigt skönt! Välkomna hem. Bloggandes eller inte. :-)

Kram

Jeanette sa...

Ni har haft en underbar resa, lev länge på den!
Och vad gäller bloggen så får det bli när tid finns. Finns kvar här när du har tid!
Kram

Mallan sa...

Så häftigt att ni fick se vita huset! Jag har märkt att du har ont om tid, men vi finns ju kvar här när du har tid med oss igen! Jag kommer sakna dig :-) Sköt om dig så länge, kram!

tinajo sa...

Visst är Vita huset mindre än man tror?! :-) Blir nostaglisk; hade en underbar tid i DC för något år sedan! :-)

Hörni sa...

Häftig resa! Vad mycket ni har sett.

Hoppas du snart orkar med bloggen igen. Kommer sakna dig ju. Men ha det så bra så länge. :)

oumberligating sa...

Inte ska du ha dåligt samvete inte.....vi finns här och väntar på dig när du har tid...och lust igen!
Ha en fin fortsatt vecka!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Ama de casa sa...

Vilken häftig resa ni gjort! Washington är ju också fascinerande på sitt vis. Maktens högborg, liksom :-)

Kram!

Anonym sa...

Förstår vad du menar med att ha svårt att få tiden att räcka till!!! Nu blir du ju dessutom student!! Kram colapeps

Viktkamp sa...

Underbart =) Vi åker till buffalo i april =) kram

Maria sa...

Vi planerar att göra ungefär samma resa som ni gjort i USA när våran minsta blir lite äldre. Så att du bara måste komma tillbaka - jag har ju ungefär 3 000 frågor att ställa ;-)

Sköt om dig och hoppas vi hörs :-)
Kram

Fröken Isakson sa...

Åh söta, kommer sakna dig. Kram kram

anne sa...

Ja, de börjar bli detsamma här; tiden räcker inte. Det finns en tid och plats för allt. Må gott! :)

minagladadagar sa...

Vad härligt med er resa. Hur länge ska du ta paus? Själv har jag varit på väg flera ggr men ångrat mig. Kommer att sakna dig! Vi hörs!
Kram!

Liborius sa...

coolt med vita huset:D

Afrodite sa...

Häftig resa!
Hoppas att vi hörs och ses snart igen! ♥
KRAM

Ninja sa...

Det tar tid att blogga och jag har inte heller lika mycket tid som förr så det blir lite större hopp mellen inläggen.

Ninja sa...

Det tar tid att blogga och jag har inte heller lika mycket tid som förr så det blir lite större hopp mellen inläggen.

Malla sa...

hoppas du får tid över snart! :D
kram på dig!

Blåklinten sa...

Tittar bara in för att säga att jag saknar dig!!

Jessica sa...

Oj vilka härliga bilder =) ha det så bra, kram

mittilivetochjag sa...

Jag saknar dig! Kommer du tillbaka tro?
Själv har jag en ny blogg sedan en tid.
Kram minagladadagar - numera mittilivetochjag.
(Snälla hör av dig om du kommer tillbaka).