torsdag 4 december 2008

Trafikirritation

Ni vet hur det är när man står och väntar i en korsning på att få köra, då är man tacksam om de som kommer från vänster sätter på blinkersen i god tid, för då är det ju fritt fram för mig att köra, eller hur? Man blir ganska irriterad när den som kommer från vänster sätter på blinkersen först när han är framme och ska svänga, då har jag ju stått och väntat förgäves, jag hade ju kunnat svänga för 15 sekunder sedan (jag vet inte mycket tid att snacka om men ändå irriterande). Då har man lust att ironiskt vinka tack till den föraren. Nu har inte det hänt mig, men idag när jag körde hem gjorde föraren framför mig den här lilla vinken till en bilist från vänster. Tyvärr gick inte ironin hem, för föraren från vänster vinkade tillbaka och man såg på honom hur han tänkte:
-Vem är han? Vem är han? Känner jag honom? ???

Inga kommentarer: