tisdag 26 maj 2009

Barnatro

Jag lyssnade på radio i dag och där pratade de om saker som man trodde när man var liten. Då började jag tänka på vad jag trodde när jag var liten som visade sig vara helt galet när man blev äldre. När jag var liten visade de gamla svart/vita filmer på tv. Jag frågade min mamma om det inte fanns färg förr i tiden. Hon svarade att de inte uppfunnit färgen då. När uppfann man den då? ville jag veta. Hon sa att färgen kom på 60-talet. Var inte det tråkigt, när allt var svart och vitt? undrade jag. Min mamma sa att det inte var det för då visste man ju inget annat.
Jag tänkte på hur tråkigt det måste ha varit, när allt var svart och vitt. Jag trodde ju att inte bara tv:n var svart och vit utan även hela världen, träden, haven, människorna etc.....

5 kommentarer:

BP sa...

Ooooops, du och jag verkar vara ungefär lika "unga" ;-)
Svart-vit TV, ja, ja den kommer man ihåg. Men - konstigt nog - hade jag aldrig samma tankegånger som du. Undrar varför...

Emelie sa...

Haha, men alltså egentligen, var det inte lite taskigt av mamma att lura sig sådär? Eller berättade hon sen att hon skämtade?

Mamma med ambitioner sa...

Haha känner igen tanken. Min mor tvingade far att åka och köpa färgtv då jag hellre ville se julkalendern hos grannen. Konstigt!
Vilka härliga bilder från barnens skola. Tyckte även om dina nya skor. Måste fota mina nya, köpte dem i helgen. Måste alltid köpa skor när vi är i stugan. Där finns en underbar skoaffär som mina fötter konstigt nog alltid dras till. Kramar Kristina

Afrodite sa...

Haha..ja, märkligt hur allt förändras...Såg du förresten Henrik Schyffert på tv:n häromkvällen? Riktigt bra och tänkvärda i ämnet...=) Kramen

Anonym sa...

Faktiskt är det inte bara jag som "lurat" mina barn. Flera av kollegorna har gjort samma miss. Av detta kan man lära sig att det alltid är väldigt bra att kolla så det man berättat uppfattats rätt.
Bäst är ju att du nu vet att hela världen inte var svart och vit.
Kramar
Mamma