fredag 10 september 2010

Skånefruar

Såg ni premiären av Skånefruar på kanal 5?
Jag var ju bara tvungen att titta, boendes i södra Skåne som jag är.

bild lånad från kanal5.se

Varför ställer man upp och är med på detta?
Man vill kanske göra reklam för sig själv. Ok, det köper jag.
Varför vill man framstå som:

Angela: en kvinna som alltid vill ha sex, äger massor med sexleksaker och säljer sig själv (mäklare) med sexiga bilder på sig själv?
Vera: en vuxen kvinna som inte klarar något utan sin man, varken tanka bilen (det värsta hon gjort, enligt henne själv) eller använda ett plastkort. Dessutom hinner hon med att gråta i tv minst tre gånger i första programmet.
Nancy: hennes barns vänner tycker hon är en MILF och detta är hon inte sen att utnyttja när sonens kompis är där...
Christina: Flummig på högsta nivå.
Maria: blond, intelligensbefriad, vill SYNAS.

Dessa kvinnor kan ju vara helt annorlunda i verkligheten, men detta var bilden jag fick av dem i tv. Vad tycker ni?

9 kommentarer:

Petra sa...

Jag hade planen att se men det blev inte så. Jag hoppas att det går i repris.

Malla sa...

Jag har inte sett det och kommer inte att se det.Tycker det är pinsamt

Dubbelörn sa...

Kikade också en stund, men det blev mest patetiskt o bytte snabbt kanal.

De har nog ett behov av att bli bekräftade. Syns jag, då finns jag!

Sonen vår skulle dööö om någon skulle säga MILF om ens förälder... *gapskrattar*

Kram

ansepanse sa...

tur att vi inte har 5an :)
kramar

Mamma med ambitioner sa...

Vilken bra resension, jag tyckte att det var pinsamt kass så jag bytte kanal efter att den ena bimbon inte ens kunde tanka. Vad händer i kväll måntro?
Kram Kristina

Sandra på Ön sa...

Jag såg det, men jag kan knappt se på de där programmen. Blir helt förstörd över hur olika vi människor verkligen kan vara. Olika måste vi få vara, men vissa av dem saknar all intelligens.

Vilda tankar! sa...

Själv tänkte jag sluta skämmas på andras bekostnad.
Och programmet måste på något vis innehålla karaktärer som inte är som genomsnittet.
För jag tänker att ett program med en "skånefru" som mig nog inte hade fått många tittarsiffror.
Jag tänker fortsätta titta för jag är nyfiken på om det finns mer bakom detta fösta programs beskrivning av dem!

Hörni sa...

Jag såg det inte, men det var nog lika bra verkar det som.

Hemmabloggaren sa...

Jag satt med skämskudden framför ögonen nästan hela programmet så jag kan inte riktigt uttala mig :D