onsdag 26 januari 2011

När EK vill hjälpa till & medarbetarsamtalet

Kollega C gjorde ett misstag i dag, hon ställde en fråga lite för högt. Lite för högt innebär att EK hör det.
EK hoppar upp från sin stol och börjar prata med sin höga skrikröst (jag hade början till huvudvärk då och jag kan säga att efter hennes "prat" var huvudvärken i full blom). Hon berättar allt hon vet och kan om frågan, länge och högt, om och om igen.
Medan hon pratar tar hon på sig ytterkläderna för att gå ut och röka. Hon pratar till dörren slår igen efter henne.
-Äntligen tyst, säger min kollega.
-Vänta bara, säger jag, hon kommer att fortsätta prata om det ämnet när hon kommer in genom dörren om två minuter igen.

Två minuter senare.
EK sliter upp dörren och fortsätter på ämnet där hon avslutade. Det var som om hon inte lämnat rummet alls.
Eftersom vi precis diskuterat det tycker vi alla att det är vansinnigt roligt.
Jag får värsta skrattanfallet och stormar ut ur rummet. Kollega C dyker ner i papperskorgen och låtsas leta efter något och kollega G försöker huka sig över tangentbordet.

Jag samlar mig och går in i rummet igen. Kollega C får ur sig:
-Jag måste på toa! och springer i väg.
Kollega G går för att hämta sin jacka.
Bara jag är kvar. Jag har inte varit med i diskussionen om detta och ända säger hon till mig:
-Ja, så då förstår du nog hur du ska göra i den här frågan!

Jag orkade faktiskt inte svara att det inte var jag som ställt frågan.
Jag får ändå tacka EK i dag för hon gav mig och mina kollegor ett gott skratt!



Medarbetarsamtalet gick bra, min chef var mycket nöjd och jag fick hasplat ur mig lite saker som jag är bra på.

Avslutar med lite bilder på flickorna första året vi var i Idre! Tiden går så fort!!!


A på skidskola med världens bästa ren, Aske, som vi kallade älg en hel vecka. Skidskolelärarna fick rätt oss hela tiden.


"I morgon kör jag om dej!"
Så sant, så sant...


M i en tunnel.

14 kommentarer:

Anna sa...

Va skönt att samtalet gick bra hos chefen, allt kommer av farten bara man är där.

Vilken rolig kollega du verkar ha :)

Kram

Diana sa...

EK är underbar! (fast på det negativa sättet)
Konstigt hon kan gå ut och röka när ett öppet fönster kan ta livet av henne...
Bra att det kändes skönt med samtalet, då får vi hoppas att det visar sig på lönelappen med! :)

Sv: Jag har inte testat det innan utan läst om det på nätet. Testade men banan i veckan men det gick inte...

Helena sa...

I morgon kör jag om dig.....Så bra!!
ÄR alltid lika imponerad att barnen lär sig stå på skidor i så tidig ålder, själv hade jag inte klarat 10 sekunder:))

Mollan sa...

Hahaha! Skönt att samtalet gick bra =) Kram

anita sa...

Härligt att det gick bra för dig! Tänkte på dig och höll tummarna. Kram svärmor

ansepanse sa...

EK verkar ju vara rolig i allafall, ja, jag menar ni får ju er ett gott skratt allihop
kramar

anne sa...

Sv. Ljuget är avslöjat!

Lippe sa...

Hahaha, din kollega är ju iaf underhållande för oss som inte har henne inpå oss! Så skönt att ha samtalet avklarat.
Sv: tack, gardinerna är från hemtex och går att dra för helt o hållet om det blir för jäkligt på fönstren ;)

BP sa...

Ha, ha, ha! Å jag utgår ifrån att ditt huvudvärk var som bortblåst också. Då är EK ju värd ännu ett tack:-)
Klart att din chef är nöjd med dig. Du är bäst:-)

Så himla fina minnen från Idre du har lagt upp.

Anonym sa...

Skönt att ha samtalet över, eller hur? Bra att det kändes bra.
Så små mina gullisar är! Ja du, tiden går väldans fort, det kan jag verkligen intyga. Det var ju ungefär i förrgår som du själv var i den storleken.
Massor av kramar mamma

Malla sa...

haha I love berätterlserna om EK!

Huskatt sa...

Jag är väl en riktig surtant här men...jag tycker inte ni är helt ok mot den där jobbiga personen. Jag vet att jag inte skulle vilja vara i hennes kläder.
Det luktar lite mobbning över det hela.

Och ja..jag inser att hon säkert är enormt påfrestande.

Kicki sa...

Är hon verklig eller påhittad...
Kul att samtalet gick bra och hoppas att huvudvärken är över!
Kram

bokhyllan sa...

Ååå, det ser så härligt ut med skidsemester. Ha en fortsatt fin resa! Kram på dig.