söndag 6 november 2011

Outfit-utmaning dag 6


Oftast är det mjukisbyxor som gäller på söndagar men inte denna söndagen!
Det är inte för utmaningens skull utan för att jag har varit på "tantkalas" i dag.

Jag blev inbjuden på "tantkalas" = 30-årskalas till kära syster min.
Hon firade sin "tantålder" med kafferep en söndag, vilket var mycket trevligt.

Jag sa dock till henne att hon inte behöver vara tant så länge, 40 är ju det nya 20!
 så hon har något att se fram emot! :)

PS. Det är alltså min syster som kallar sig själv tant, inte jag, hon är ju för fasen rena barnungen!



21 kommentarer:

Anna sa...

Snygg klänning, gillar färgen!
Ja 30 är väl ingen tantålder :)
Kram

Shamrock sa...

Vilken snygg klänning

Mallan sa...

Den klänningen är jättesnygg :-) Och hon är helt fel på det, TANT vid 30 - tss..... ;-)

Maria sa...

Vilken snygg klänning!

Ser att alla andra oxå skrev det men du får stå ut med att vi är tjatiga ;)

ansepanse sa...

vad fin du är
klart att man inte är tant vid 30 :)
kramar

Susanne sa...

Snygg klänning, själv har jag gldit runt i mjukiskläder

Malla sa...

30? det är ju inget! :D fin klänning!

BP sa...

Va!!! Tant vid 30... ooooops. Tror jag köper kistan snart!!!
Med din outfit gillar jag halssmycket bäst. Det är helt suveränt vackert!

Svar: Det har sina fördelar att bo så nära kontinenten, speciellt om man vil bunkra med olika "godsaker".

Diana sa...

Visst bli man tant vid 30, tror jag i alla fall... Grattis till systern! Själv ska jag ha ett party med en gravöl för ungdomen dagen innan 30 årsdagen om en månad.
Du är läcker du!
Och ja, det är mest synd om dig... fast frågan är hur sjuk du är om du kan gå på kalas. Hrm... ;)

Tingeltangel sa...

Tant vid trettio!? Jag utgår med bestämdhet ifrån att det enbart är ett skämt.

Din klänning är jättefin och de ser supersnygg ut i den. Det är svårt att hitta klänningar i lagom längd tycker jag och den här ser perfekt ut.

Therese sa...

Så fin du var på syrrans kalas :D Å du räkmackan i förra inlägget, jag kommer att drömma om den i natt....

anne sa...

Om 50 är det nya 30 så är ju syster din och jag nästan lika gamla! :)

Du var fin på kafferepet du! :)

Hörni sa...

Oj vad snygg! Jättefin klänning och snygg frisyr. Och nej, man är inte tant vid 30! Haha, då är ju jag snart död.. ;)

Nyfiken Alltid sa...

Tantåldern infinner sig vid 50 tänker jag. Eller så är det nu jag ska se trendigt tantig ut för att sedan bli en riktigt hot gumma!

Linda- Mamma till Alfred sa...

Snyggt!Hota till när bloggboken har landat;)

Ama de casa sa...

TANT VID 30???
Jösses. Då får väl nån skjuta mig...
:-D

Emelie sa...

Men hallå där, tant behöver väl inte vara en övergående status, man kan faktiskt vara tant vid både 30 och 60 utan problem. Jag tänker att tant är mer vad man gör än hur gammal man är och eftersom jag bakar småkakor, sparar och viker presentpappret och gör egen sylt tycker jag att jag är värdig att kallas tant, så det så!

Anonym sa...

Superfint!

Ellinor sa...

Så fin du är!
Trevligt med kafferep, det kan man njuta av vi vilken ålder som helst :)
Kram

Sandra på Ön sa...

Du är så fin och jag älskar den där klänningen!

anna sa...

så fin du är, älskar ditt halsband
kram anna