fredag 9 december 2011

När EK inte riktigt vill göra som hon är tillsagd

Vi får erbjudande om massage på arbetstid och chefen lägger fram ett papper där vi kan fylla i vilken tid vi vill gå, men chefen ber oss att göra detta när mötet är slut.
EK snappar åt sig lappen, har pennan i högsta hugg och börjat kolla tider.
-Fyll i det sen! säger chefen.
-Jaa..., säger EK och fortsätter kolla tider.
-Lägg ner pennan nu! säger chefen som märker att EK inte lyssnar.
-Men det är lika bra jag gör det nu för jag har svårast att boka in en tid.
-Nej du får gör det sen, säger chefen.
-Ja, säger EK, men lägger ändå inte ner pennan utan låtsas koncentrera sig på vad chefen säger men sneglar emellanåt på pappret med tiderna.
Tre minuter senare har hon fyllt i sitt namn trots att mötet inte var avslutat.

Ha en härlig fredag! :)

15 kommentarer:

Maria sa...

Åh vad jag gillar din storys om EK :D

Kram

anne sa...

Men hur funkar hon i sitt eget yrkesutövande? Är hon lika makalös då?

Therese sa...

Hon får luran att framstå som ett dygdemönster ;-P Ha en fin helg!

Anonym sa...

Jösses! Vad annat kan man säga?

Malla sa...

jag känner att jag får hög puls av att läsa om EK :P

Nyfiken Alltid sa...

Åh vad kul att hon inte ens ger sig när chefen säger till. Tänk vad bra hon får er att se ut!

Diana sa...

Suck... Om det var på arbetstid ni skulle få massagen, varför hade hon då svårast med tider? Suck

Mamma med ambitioner sa...

Ja jösses! Det kliar i hela kroppen när jag läser om henne. Tänk att vissa tar sig friheter utan att bry sig det minsta. Stackars henne.....
Tänkte på det där med att prata skit.
Jag känner att om man bara kan stå för det man säger om personen i fråga får veta spelar det ingen roll.Jag har en fin vän som jag kan prata med allt om och ibland behöver man kräka av sig. Inget ont i det men de som pratar vitt och brett med alla utan att tänka sig för, de är de riktiga skit pratarna. Massage på arbetstid låter så lyxigt.
Vad händer i helgen då?
Här väntar jul fix och mycket mys med familjen och så lite handboll på det så klart.
Annars vore det väl konstigt.
Kramis fining

Miiias sa...

Åh herregud, vi har oxå en sån människa på vårt jobb... Man vet inte om man ska skratta eller gråta ibland... Jag önskar att dom får ett paket med självinsikt i julklapp ;)

BP sa...

EK = Hatkärlek!!! Så himla kul att du har EK för att underhålla mig/oss.

PS. Hoppas du lyckades boka en tid själv - typ en som passade dig efter EK:s "vara först". Kul att ni också få jobbsponsrad massage, det får vi också på mitt jobb. DS

Anonym sa...

EK- helt otrolig!! Det finns nog en del att säga om henne.. Håller med ovan. Hatkärlek !!
Kram AA

Susanne sa...

Den där EK är verkligen en märklig människa.

Hörni sa...

Hahaha, jag gillar EK. :)

Sv: Tack! :D

Anonym sa...

Gaaahhh! Såna kan ju verkligen göra en vansinnig. Fast det är roligt att läsa om :-)

life.love.baking sa...

EK - en roande människa att läsa om. Haha