onsdag 21 januari 2009

Det blev en ok dag trots allt

Dagen började inte alls bra. Stressad (som tycks vara mitt normaltillstånd nu) som jag var i morse ser jag att jag måste skrapa rutorna. In med barnen i bilen, sätter mig halvt i bilen för att starta den,  sätter mig så där som man sitter när man ska hoppa ur igen. Trycker ner kopplingen och startar bilen i tron om att den ligger i friläge. Ni har förstås redan räknat ut att så var inte fallet. Bilen tar ett skutt framåt, dundrar in i bilen framför för att sedan fortsätta in i grannens staket. Då har jag äntligen lyckats hitta bromsen. Bilen är helt sönder fram, den andra bilen är repad (en större bil) och grannens staket sönder. Jag ropar: Fan, fan, fan... vänder mig om till barnen och säger att man får svära i sådana här situationer. De bara nickar instämmande och A säger: Tur att vi hade bilbälte på oss!
Men som min man sa: Tur att ingen blev skadad, det är bara materiella saker som gick sönder. Jag håller med än om jag känner mig som en idiot.
Resten av dagen har rullat på fint utan fler komplikationer.

4 kommentarer:

Emelie sa...

Nej vilken sabla otur! Jag tycker synd om dig och jag vet precis hur frustrerad man blir även om man håller med om att det viktigaste är att alla är hela och oskadda. Hoppas att det löser sig utan större komplikationer.

Kram Emelie

Anonym sa...

Typisk grej när man är stressad.
Det finns fler än du som gjort samma tavla, jag t ex.
Vilken tur att varken barnen eller du kom till skada.
Mamma

Anonym sa...

Usch och fy vilken dag. Säger som din mamma, typisk grej som händer när man är stressad. Hoppas skadorna inte blev allt för stora och som sagt. Alla ni är ok, och det är huvudsaken. Kram Linda

Jess sa...

Visst det viktigaste är att ingen skadade sig och bilen är försäkrad (även för drulle). Min man har köpt svart tejp (bilen är svart) och "lagat" till den tills den ska på verkstad.