fredag 10 september 2010

Det är fredag och klockan är elva

Jag är ledig från jobb i dag, men det betyder inte att jag är ledig från mina sysslor här hemma.
Än så länge har jag hunnit:
  • lämna barnen i skolan, trots att bilen hoppade fram på bensinångorna, klarade jag mig till skolan och sedan till bensinmacken. Barnen frågade varför bilen hoppade, jag förklarade, de nästan hoppade ut ur bilen innan jag stannat så att jag skulle nå fram till macken
  • tränat, väldigt lugnt och tyst på gymmet på morgonen
  • tvättat
  • målat bröstpanel

Resten av dagen är planeringen:
  • mer tvätt
  • mer målning
  • handla mat
  • hämta barn i skolan
  • fixa presenter till helgens bjudningar
Vad gör ni idag?

7 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

WOW. Full fart. Jag jobbar, planerar och längtar efter kvällen. :-)

mon amie sa...

Full fredag med andra ord ;) Jag gör inte så mycket under dagen idag, men ska hämta min darlings vid tåget klockan fyra och sedan blir det hamburgerkalas! trevlig helg.

Rut-Knut-Tjut sa...

Oj, låter som du behövde en dag off från jobbet för att hinna allt det där. Eller kanske några dagar till. Hälsa din chef det.

Huskatt sa...

Hm..lämnat barn och ska snart hämta upp hela högen, jobbat där i mellan och...sen var det ju det där med tvätt och matt. 4 ungar..då blir det en del :D
Fast jag kanske struntar i det och bara knäcker en öl och tar helg, laddar inför kommande vecka då jag äntligen kan börja träna igen, JIPPI ! Ingen mer snora/förkylning/host :D

Diana sa...

Att du vågar köra på ångorna! En gång dog vår bil för oss, mitt vid ett rödljus och jag fick putta fanskapet! Sedan dess tvingar jag mannen att tanka (jag har inte körkort) så fort lampan lyser, gärna innan.

Malla sa...

Jag har varit till tandläkaren med Fabbe, sen följde jag med honom till skolan.
Efter det for jag hem, skickade in veckans jobb på mailen, visade in en man från Anticimex till källaren, skjutsade Leon till jobbet for till stan för att handla på systemet och Keramix, hem ge lunch till Nellie och mig, lägga barnet och nu sitter jag här :)
Ska bara plocka ihop allt kaos sen vi fick nytt bord igår men annars blir resten av dagen lugn :)

Tigris Predikantan sa...

Jaaa, lite av varje ... *ler*