torsdag 17 maj 2012

Utflykt

I förmiddags tog jag och en kompis en liten runda ut på landet.
Besökte Slättarpsgård i Skegrie och sedan en liten butik som heter Två Systrar i V. Värlinge.


Där hittade jag dessa servettringar som jag tycker är helt bedårande.
Tyvärr fanns där bara sex stycken kvar och sex känns alltid som minst en för lite, men jag kunde inte lämna dem i butiken.


Dessa fick också följa med hem. Jag köpte åtta, kanske skulle jag köpt så jag hade 12?
Superfina nu till midsommar.
Servettringar kan man inte få för många av! :)

Det blev en sväng in till Hallongården också. Där har de mycket smaksigt!

15 kommentarer:

ansepanse sa...

helt ljuvliga servettringar och som du säger, de passar utmärkt till midsommar och andra sommarfester
kramar

BP sa...

Servettringarna i tvåan är de vackraste jag någonsin sett. Nästan som riktiga ringar som man skulle vilja bära på fingret. Ursnygga! Bra shoppat!

Therese sa...

Läckra, men själv äger jag nog inte en endaste servettring... Men fick genast massor av idéer på hur jag skulle kunna pyssla ihop en del varianter... KRAM och ha en fin kväll! <3

J.Valley sa...

Så fina de blev ... allihopa...en,två,tre,fy... Du kan ju alltid åka tillbaks o köpa fler.Fick du dom inslagna en o en??

Kicki sa...

Riktigt fina! Vi har servettringar i porslin med blommor på som nästan aldrig använts...kanske ska börja med det:) Kram

Jeanette sa...

Jag förstår absolut att du köpte hem alla servettringar, det hade jag också gjort!
Kra

Camilla sa...

Nämen - då kunde vi ju haft date på Slättarps ;-) Kram

Diana sa...

De var jättefina men jag är urusel på att använda såna. Har en uppsättning men det är pinsamt sällan jag använder linneservetterna med....

Hörni sa...

Åh vad fina, och tack för idén, servettringar kan man ju göra själv av lera. :D

mammaxtre sa...

Jättefina!

Ha det bra

dianasdrommar sa...

Ljuvliga servettringar :) svar:boken var jättebra, kunde inte sluta läsa...kram Diana

bokhyllan sa...

Fina och sommriga!

Emelie sa...

Fina!

Susanne sa...

Så himla fina!!!

Ama de casa sa...

Jättesöta! Jag hade några liknande, men dom "försvann" i flytten. Troligen för att våra finservetter oftast består av en hushållsrulle ;-)