lördag 9 juni 2012

Behöver jag glasögon eller är det någon annan som har problem med dessa?



Först fick jag denna som en "bevisa att du inte är en robot". Fast jag skulle nog kunna säga att var du en robot kanske du skulle ha kunnat läsa av dessa lättare än vad jag gjorde.
Tryckte fel och fick en annan:


Lite lättare men ändå!
Inte nog med att det är små, de är suddiga också.

Någon annan som nästan ger upp och struntar i att kommentera på grund av dessa?
Har man dem för någon speciell anledning?
Jag bara undrar! :)

22 kommentarer:

Helena sa...

Vet inte i heller varför de finns, men störiga är de iallafall!!!

BP sa...

Har också bloggat om det förr! Blir vansinnig, speciellt när jag kommenterar med iPhonen. Dom som har dessa verifieringar vet troligen inte ens att dom finns på deras blogg. Man kommenterar ju sällan hos sig själv.
Jag kommer ihåg att det försvann många verfieringar hos bloggar som jag följer efter mitt inlägg. Hoppas ditt inlägg har samma effekt!

Shamrock sa...

jag HAR glasögon OCH har problem med dessa

skönt att det är fler än jag som har problem, började fundera på om det var något allvarligt fel på mina ögon

Ama de casa sa...

Just hate them!

Därför har jag en summy-blogg på bloggpunktesse. Loggar jag in där så slipper jag verifieringarna där i alla fall...

Ama de casa sa...

Fast det händer att man blir lite road också. En gång höll jag på att terrorisera nån stackars bloggare och då fick jag till slut verifieringsorden:
"Been drinking" :-)

Fast det händer en gång på miljonen typ. Att man blir road alltså.

Diana sa...

Vissa ger jag upp på, men dina exempel ser jag faktiskt. :)

Herta sa...

Jag struntar i att kommentera speciellt om jag kommenterar med ippe och det inte funkar.

Västgötskan sa...

Nej, det är SKITSVÅRA att läsa!!!!
Jag gillar inte att kommentera (och låter ibland bli bara för det) hos de som har ordverifiering.

SKAFFA INTE! Ok? ;-)))

Malin sa...

Jag kan tycka att de är mer okej än att man måste fylla i en massa saker, typ mailadress utöver namn. Men visst håller jag med om att det ibland är svårt att se vad som står egentligen.

tinazpicaboo sa...

stör mig på dessa!!
Ja skorna är ursköna
kram

Emelie sa...

Ja jag struntar ofta i att kommentera och har själv tagit bort dem på min blogg för att underlätta!

Erika sa...

Jag har samma problem och blir urarg varje gång jag måste skriva om. Iblan får jag göra det flera gånger. Jag förstår inte vitsen med det. Varför har folk den skiten??? Jag tänker att jag inte vill kommentera dessa bloggar. Synd!
Kram!

mammaxtre sa...

Jag ser inte jag heller, skönt att veta att jag inte är ensamen :-) Fattar inte grejen med dessa.

Ha en toppenfin söndag

mammaxtre sa...

Jag ser inte jag heller, skönt att veta att jag inte är ensamen :-) Fattar inte grejen med dessa.

Ha en toppenfin söndag

Hörni sa...

Det är fruktansvärt irriterande. Tyvärr kan man inte välja bort dem på blogg.se, annars skulle jag göra det direkt. Det är väl för att slippa spamkommentarer de finns, men det har ju ingen större betydelse för oss småbloggare.

Evis sa...

Tack jess !! Jag hatar med dom och skiter ibland att kommentera , blir ju så irriterad !! Har plockat bort på min nu , hoppas jag , så prova gärna och säg om det funkade <3 trodde inte man kunde det men Gud så skönt ...

Malla sa...

haha ja dom där är svinjobbiga!

anne sa...

Jag avskyr de där, fattar inte varför de ska vara så spridda, det är ju som om de målats med akvarellfärg på blött papper. Morrr...

Maria sa...

Jag avskyr ordverifiering!!
Jag tänker varje gång jag kommenterar på en blogg som har det att jag ALDRIG mer ska kommentera där men eftersom jag följer så många bloggar så kommer jag inte riktigt ihåg vilken som har och vilken som inte har. Och har man väl suttit och skrivit en låååång kommentar - som denna ungefär - så måste man ju skicka iväg den!!

odd brown bird sa...

Håller med, varför aktiverar man funktionen??!! Finns det ngn som har jätteproblem med spam i kommentarsfältet. Jag bara frååågar.

Såja, nu ska jag lugna ner mig.

Tack för att du tog upp detta ämne.

=)

Kram kram

Susanne sa...

Jag brukar ha stora problem.

Therese sa...

Ja jag HATAR detta tidsödande verifieringsmojänger, och har uppmanat dem som har dem att ta bort dem, för inte tror jag de får 10000 spam?! Eller har någon fått det? önskar dig en fin tisdag!