torsdag 16 augusti 2012

USA - Everglades


Efter sex dagar i vårt superfina hus var det dags att sätta sig i bilen och köra vidare mot nya äventyr.


Vi körde till Everglades, där alla alligatorer bor!
Don´t try this at home!


Man fick hålla en alligatorunge!
Den var väldigt len på undersidan.


Sedan åkte vi träskmobil, eller vad det heter.
Långsamt först för att se alligatorerna.


När vi sedan kom ut i det öppna landskapet...


...gasades det på för fullt!


Tillbaka från båtturen matade de alligatorerna med vita råttor, urk.
Fick lära mig att en alligator kan hoppa upp i en båt.
Tur de berättade de efter vår båttur!


Sedan drog vi vidare till nästa stopp!


23 kommentarer:

BP sa...

Gud så modiga ni var! Kul med ett alligator äventyr, ett suveränt avbräck i den annars gsnska så långa trsnsportsträckan på motorvägen genom Everglades.

Nyfiken Alltid sa...

Vad härligt det ser ut! Bodde i Florida i 7,5 år så nu längtar jag tillbaka.

Herta sa...

Hua. Vill inte träffa några aligatorer:) Men den lille ungen var söt Men han kan väl bitas han med.

Västgötskan sa...

Var alligatorernas tänder också mjuka... (Jag har alltid undrat det). ;-D

Kram M

J.Valley sa...

Så häftigt! Tyckte dock att du såg lite spänd ut över munnen o händerna i givakt på bilden där A håller babyalligatorn...hade nog inte heller känt mig helt lugn o tillfreds med dessa mäktiga djur.

J.Valley sa...

Så häftigt! Tyckte dock att du såg lite spänd ut över munnen o händerna i givakt på bilden där A håller babyalligatorn...hade nog inte heller känt mig helt lugn o tillfreds med dessa mäktiga djur.

J.Valley sa...

Så häftigt! Tyckte dock att du såg lite spänd ut över munnen o händerna i givakt på bilden där A håller babyalligatorn...hade nog inte heller känt mig helt lugn o tillfreds med dessa mäktiga djur.

tinajo sa...

Fy i tusan för alligatorer, härliga bilder dock! :-)

minagladadagar sa...

Fy tusan vad läskigt! Just den utflykten skulle jag nog hoppat över!!!
<3

Jeanette sa...

Vilket äventyr... Men jag hade nog också stått över..

Maria sa...

Ungefär likadana bilder har jag i mitt fotoalbum. Undrar om det inte tom är samma kille som kniper alligatorn med hakan! ;-)

Jag länkade till ditt inlägg om Michael Jackson idag. Jag tror att vi har ungefär samma läsare så jag har inte outat dig för någon som inte visste redan. Eller ja - kanske några stycken då men det bjuder du på! Eller hur?

Kram

Ninja sa...

Det skulle jag vilja prova, krokodilungar är ju för söta, men vilket temperament!

Ama de casa sa...

Så länge dom är lite på håll så är alligatorer fascinerande. Urtidsdjur, typ :-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Träskmobiler tycker jag verkar så läskiga. Hade aldrig vågat åka, tänk om man får stopp mitt därute ;)
Men en bebisalligator hade jag velat säga hej till.

Sussie sa...

Ohh.. dessa läckra varelser, fast så nära skulle man ju inte vilja vara dem... och definitivt inte hålla i dem, fast de är små.

Riktigt häftigt och modigt att varit så nära dessa fruktade urdjur !!

Systrarna Hjertén sa...

Men va coolt att jag tittade in här nu. I fleara veckor att jag surfat på resor till Florida och Everglades hoppas att ta mig dit snart.

Berätta gärna mer!

Systrarna Hjertén sa...

Såg just att du redan HAR berättat mer, mycket mer!

Hur var det att resa dit den här årstiden, har läst någonstans att det är orkansäsongen nu?!

Mvh
Frida

Fröken Isakson sa...

Åh vad spännande det ser ut söta. Kramar

Malla sa...

åh så roligt! och spännande!

Tingeltangel sa...

Vad modiga ni är! Jag är inte säker på att jag hade vågat åka runt där. Och inte vet jag om jag hade vågat låta barnen göra det heller. Å andra sidan är det väl inte alltför ofta någon turist blir uppäten. Eller stympad.

Mia sa...

Nu kommer minnena tillbaka! Underbart!

Blåklinten sa...

Vilken resa ni har gjort! Verkar hur härligt som helst. Jag blir påmind om vår rundresa i Californien för fyra år sen. Fantastiskt.

Kicki sa...

Vilket hus! Lite läskigt med alligatorna...eh, eller vad det heter!