fredag 24 oktober 2008

"Trafikpoliser" och andra dårar

Vet ni vad jag är vansinnigt trött på? Folk som inte kan respektera sina medtrafikanter. Kanske är det ute med listor men jag tänker göra en i alla fall. Här kommer listan på vad jag tycker är riktigt tråkigt i trafiken!
1. Folk som tror att de kan trafikregler och gärna visar på så många olika sätt att den andra är dum i huvudet, fast de egentligen har fel.
2. Folk som tycker att bara för att de har en nyare och dyrare bil än den som ligger framför, så måste man köra om, oavsett om den framförvarande bilen kör 130.
3. Folk som tycker att de är gudar på vägarna. Alla andra ska bara hålla undan och vara tacksamma att de ens får lov att använda vägarna.
4. Folk som kör om på högersidan på motorvägen ( vid vanlig trafik, ej köer och så)
5. Folk som aldrig i livet skulle släppa in någon exempelvis vid köer, utan tänker: Jag har minsann fått vänta så det ska jag se till så att alla andra också får göra!

Så gör en insats: Hjälp någon, var glad och respektera varandra ute på vägarna!

1 kommentar:

Emelie sa...

Jag håller med av både trivsel- och miljöskäl!