torsdag 20 augusti 2009

Malmöfestivalen


Har precis varit inne en tur på Malmöfestivalen. Var tvungen att äta årets Langos. Jag äter Langos en gång om året och det är på Malmöfestivalen. Vet faktiskt inte var man kan köpa det under årets andra dagar.
Inför detta året har de gjort om Malmöfestivalen. De ska spara några miljoner i Malmö kommun vilket innebär att Festivalen gjort indragningar. En del saker är okej, som att ha konserterna på en befintlig scen istället för att bygga upp en bara för en vecka, fyrverkeriet som kostar flera tusentals kronor tycker jag också det är ok att de sparar in på.
Minus är att festivalen är utbredd på ett väldigt stort område där man får gå hur långt som helst mellan attraktionerna, kul saker som att sänka en brandman i kanalen är inte kvar.
I vilket fall som helst tror jag att Malmöfestivalen gjort sitt för min del. Det är 25 året jag är där... (25-års jubileum i år)
Intressant är dock att de i stånden fortfarande säljer samma saker som de gjorde för 25 år sedan! Visst lite undantag finns det förstås, som den här spikmattan! Den ska jag prova senare i kväll.

7 kommentarer:

Petra sa...

Låt oss veta vad du tycker om spikmattan. Petra

Mrs. S sa...

Vill också veta om du gillar spikmattan!

anne sa...

Hmm, ställer du stora förhoppningar till spikmattan?

Langos, säljs de i något annat än omkringrullande vagnar i Sverige?

Tanten sa...

Dottern och en kompis till henne lärde sig att fixa langos själva för att det var så svårt att få tag på under icke-festivaltider.

BP sa...

Alla svenska städer med (lite) självaktning verkar ha en festival... utom huvudstaden. Så trist!!! Skulle uppskatta Malmös bantade version... men kanske inte 25 år i rad ;-) Ändå ganska så "nostalgiskt kul" att de säljer samma saker nu som då. Kultvarning?!
Langos har jag också bara sett i omkringrullande vagnar. Gillar dom men de kräver en Rennie efteråt i mitt fall.
Spikmattan har en arbetskompis köpt för några månader sedan. Hon är eld och lågor och lägger den i sin säng så att hon kan sova bättre.

Emelie sa...

Vi har inte varit inne en enda dag och det känns faktiskt ganska skönt. Synd att du känner att området är för stort men vad jag har hhört så ska bästa delen vara mellan folketspark och spångatan. Så du har också åkt på spikmattan? Haha, du kunde nog ha fått vår nästan oanvända...

Kramar

Mamma med ambitioner sa...

Jag kommer ihåg första året. Ha ha jag var där med mina föräldrar och en kompis. Vi hade kommit överrens om att de skulle gå en lång bit bakom oss. Vi kände oss så stora som var ute i vida världen "själva". Vi köpte självlysande band att ha på huvudet i grönt eller rosa. Minns du dem. OJ oj oj den tiden. Jag tror nog att festivalen behöver ett break eller byta konsept helt på något vis. Ja ja.:)