onsdag 30 juni 2010

Bröllopspresent!

Jag jobbar i Rosengård i Malmö och idag var vi inom Rosengårds Centrum. Om inte biblioteket och Apoteket legat där hade man kunnat tro att man kommit utomlands. Det är lite roligt!
Något som är ännu roligare är att gå och titta i affärerna där. Sådan stor skillnad det är på min smak och mer österländsk smak.
Hittade trevliga presentidéer till min syster och hennes blivande man. Tror ni de gillar detta?


En 1 meter hög blomsterdekoration.


En guld- och silverfärgad termos.


Varför inte en tygblomma med guldglitter?


En väckarklocka med trevlig böneutropssignal.


Bröllopssmyckade champagneglas som är ljusstakar.

21 kommentarer:

Hörni sa...

De verkar ha lite kitchigare smak än oss tråkiga svenskar! :D

anne sa...

Du. Det där är ju som Flemingsbergs Centrum var jag jobbar!!!

anne sa...

Sv. Jodu! Tror du jag kan tjäna storkovan på bloggande nu? ;)

Anonym sa...

Jag vill ha väckarklockan älskling!

PM

Petra sa...

Väckarklockan är verkligen en hit.

Mary sa...

Väckarklockan är given!!! Eventuellt (men bara eventuellt) kan du ju komplettera med något mer traditionellt.

Lite kinkig för att inte jag fick den häromsistenes men men...

Vilda tankar! sa...

Fy så vidrigt säger jag. Det går rysningar längs hela ryggraden!

Rut-Knut-Tjut sa...

Väckarklockan och termosen, värsta grejjen! De kommer bli så glada ;)

BP sa...

Välkommen till Stockholms Rinkeby och Tensta - ett måste när ni kommer till huvudstaden. Lika smakfulla blommor, presenter och krimskrams till mycket förmånliga priser faktiskt;-)

PS. Utomlands har jag då inte hittat allt sådär samlat på ett enda ställe. DS

Malla sa...

du måste ju bara köpa väckarklockan! :D

Milla sa...

Ha ha, du behöver inte köpa något vi har ju vår utsällning på jobb som du kan ta av. Billigt och bra:)

Linda Rö sa...

Klockrena presenter!!!! Speciellt väckarklockan!!! Kram

Cilla sa...

Huuuu dom där sakerna kan nog ge klåda på sikt!! HihhiH
Ha det bäst!

Kram Cilla

Daniel sa...

Skulle bli glad att få allt! Snyggt!!! Kul med speciella grejer!!

Heidi sa...

Väckarklockan!!! Haha..den är ju klockren ;-)
Jag blev inspirerad av ditt förra inlägg, så nu har jag tagit med barnen till Stockholm ;-)

Anonym sa...

usch, vilken skit! :P

Helena sa...

Den där väckarklockan lär man ju vakna av iaf hahah :)

Anonym sa...

Svårt att välja. Ta en av varje! Kanske de en meter höga blommorna är det som passar bäst i syrrans hem, hi, hi.
Kramar
mamma

Emelie sa...

Vad bra att ni har hittat butiken! Frågade ni efter vår önskelista som vi har lagt in där? Jag har dock redan champagneglasen så de önskar vi oss inte ;)

Puss och kram

Ellinor sa...

Oh, jag tror säkert att de hade blivit glada för alla dessa fina ting :P
Kram

Anonym sa...

Jag håller också på väckarklockan.