söndag 17 april 2011

Möhippelördag!


I går var det dags för möhippa för kära väninnan.
Dagen inleddes med kaffe och bubbel!
Schemat var späckat med aktiviteter och vi hade alla en trevlig dag och kväll och natt!

Vi var bland annat på Utmaningarnas hus där man är uppdelade i lag om ca 4 och ska lösa uppgifter i olika celler. Ungefär som Fångarna på fortet.

Vi går in i en cell där vi ska kasta bollar och göra mål. Kruxet är att det hänger ett nät i taket och bollarna är uppe i nätet. Vi börjar kasta och därefter händer följande:

M ropar: Fasiken jag bröt en nagel!!!
Precis när hon ropar detta känner jag hur min nagel också går åt pipsvängen och jag ropar:
Jag med!!!
Då hör vi hur en i motståndarlaget hostar till, stoppar handen i munnen och tar ut  något ur munnen och säger:
-Vad sjutton är detta???!

Hon tar ut det hon fått i munnen och då ser vi att det är min del av nageln som flugit rätt in i munnen på henne! Vad är oddsen för att det skulle hända? Bollen däremot var väldigt svår att få in i ett 3m x 40cm stort hål....

19 kommentarer:

Mary sa...

Men vi vann ju i alla fall (fast inte just i den cellen. :)
Tack för en fantastisk möhippa!
Allting var superroligt!!!! Tror att vi alla kommer att ta till oss att stoppa fingret i munnen/mungipan såsom vi fick göra på Pussycatdolls-dansen vi lärde oss senare på dagen. Det ser ju så naturligt ut liksom....
Kram Mary

Mollan sa...

Nämen åh fy vad äckligt! För henne....

Diana sa...

Vad skoj med möhippa! När är det sedan dags för bröllop?
Vad äckligt med nageln!
På jobb skulle en kollega byta kateterpåse en gång, hon drar och drar och slutiligen så lossnar den. I typ slowmotion ser jag en droppe kiss i luften och landar vid min mungipa... Jag är inte äcklad av mig med då spydde jag som en gris. Haha

ansepanse sa...

hahaha - jag kan riktigt se det framför mig, ja vad är oddsen för att just det ska hända
kramar

Maya sa...

Hej Jess, skicka ett mail till mig så ska jag skriva ner en förklaring hur man gör :)
mariann.nielsen@telia.com
Kram

Fru Hurtig sa...

Åh, vad kul med ett sådant ställe. Älskar ju alla former av tävling. Låter som en rolig möhippa minus det med nageln då. Kram

Diana sa...

Sv: Jag gillar både att ge och få presentkort, men visst blir det lite roligare när någon lagt ner lite tid på presenten!

Vilda tankar! sa...

Fy vad läskigt men nageln.
Utmaningarnas hus har jag aldrig hört talas om men det lät roligt. Ibland behöver man göra något nytt när man kört Go.cart för femte gången...
Kram

BP sa...

Oooops. Undrar hur nageln smakade och vilken färg den hade;-)
Ni verkar ha haft riktigt roligt enligt Marys kommentar. Bra jobbat tjejer!!!

Cilla sa...

Uuuuu så tossigt det kan bli..
Huvudsaken att ni hade en kanon
dag/kväll!!!
Kram Cilla

Petra sa...

Så skoj med möhippa. Hoppas att du är snortrött idag :-))

mammaxtre sa...

Helt knäppt att hon fick nageln i munnen :-)

Blåklinten sa...

Ha, ha, ja det går inte alltid som man tänkt.

Maya sa...

Sedär :) Vad fint det blev :)
Kram

Junitjej sa...

ha, ha! Usch och fy att få en nagel i munnen.
Vad kul med möhippa!

Anna sa...

Ha ha din nagel, du borde fått poäng för de :)
Kul med möhippa, kanske kan få se lite flera bilder.
Kram

Therese sa...

ha ha så jag garvade åt nagelhistorine!!!

Lysande ögonblick! sa...

hahahaha. vad mysigt att få en nagel i munnen. :) Låter som ni hade en kul möhippedag.

Sandra på Ön sa...

Vad roligt med möhippa.