torsdag 7 april 2011

Tulpanförsäljning




A och hennes fotbollslag står utanför Ica och säljer tulpaner och påskliljor. De frågar artigt folk som ska in på Ica om de vill handla blommor.
En dam i 70-års åldern stannar och frågar:
-Vad kostar tulpanerna?
-50 kr, svarar flickorna.
-Det är alldeles för dyrt!! utbrister damen.
-Men det går till ett gott ändamål! säger en av mammorna glatt.
-Vadå? undrar damen.
-Det är till flickornas fotbollslag så de kan åka på cuper!
-Nä! utbrister damen. Det tycker jag INTE man ska stödja! 
Så går hon därifrån med bestämda steg.

Jag undrar om hon hade köpt om jag sagt att pengarna skulle gå till chokladpraliner som skulle förtäras liggandes i soffan medan en trevlig dokusåpa visades på teven?


10 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland undrar man hur vissa människor tänker....eller inte. Tycker tjejerna är superduktiga och väldigt artiga! AAs mamma

Diana sa...

Men fy vilken stil på kärringen! Hon kunde ju åtminstonde säga nej på ett trevligt sätt.
50 spänn är inte alls mycket ju och för mig är tulpaner en ny grej för föreningar att sälja! Otroligt snygga färger dessutom, var i världen står tjejern?

Mollan sa...

Hahaha, ja det hade säkert funkat ;) VILKA fina tulpaner!

BP sa...

Fy f'n vilken kärring. Blir upprörd över sådant. Jag köper aldrig nå't "på gatan" men när det säljs kakor etc i centrum och fotbollstjejer/-killar samlar till cuper eller klassresor köper jag alltid nå't. Minns när vi själva som vuxna spelare ordnade loppisar för att få ihop pengar till fotbollsläger utomlands. Död åt tanten!!!!

Blåklinten sa...

Bra jobb för tjejerna!
Och den tanten hade nog käkat citroner:) eller vad tror du?

Shamrock sa...

haha- undrar vad hon hörde eller vad hon tycker att ett gott ändamål är

säg att det ska gå till att förhindra ungdomar från att knarka, supa och förstöra. För det är ju dagens sanning, de kan ju inte göra sånt när de är iväg och spelar cup

Lysande ögonblick! sa...

Men hjälp. Vilken surtant. Hoppas de får sålt massor!!!!!

Petra sa...

Kärringjävel! Inget skott i råttan där på ett tag :-)
Kramar

Anna sa...

Fyyy vilken tråkig tant!!!! men de är dom som inte har någe liv!!
kramis

Vilda tankar! sa...

Stackars tant som lever sitt liv så bittert.
Jag hade handlat - härifrån stödjer jag tjejerna mentalt så att de kan åka på alla sina cuper.