fredag 28 november 2008

Ambivalent

Vad gör man när man inte kan bestämma sig?Nu handlar det om jobbet. Ska jag stanna kvar eller ska jag söka nytt jobb? Jag har försökt att komma på nackdelar och fördelar men det hjälper inte. Igår var jag helt vansinnig på vissa människor på min arbetsplats. Jag blir så himla arg när det på en liten arbetsplats ska hållas på att mygla för att den gillar inte den och den vill inte arbeta med den osv. Mest upprörd blev jag för att en arbetskamrat till mig har behandlats väldigt illa och jag trodde bara det var chefen, men nu visar det sig att minst två andra är inblandade i detta. Så igår kände jag att jag kanske inte skulle jobba kvar där. Men vad ska jag göra? Jag är rätt kräsen och drömjobbet(som jag för övrigt inte vet vad det är) kommer nog inte och ringer på dörren. Samtidigt har jag en högskoleutbildning som jag kanske inte kommer att använda om jag byter jobb, men jag tycker inte att det gör någonting. Varför jag tvekar i denna frågan är för att jag är rädd för vad andra ska säga. En del säger rätt ut att de tycker det är väldigt konstigt att man inte arbetar med det som man är utbildad till, andra säger, jasså var det för tufft för dig (menar:så korkad att du inte klarar av det?med en viss skadeglädje), somliga gör bara miner, tydliga sådana. Jag vet att man inte ska bry sig om vad andra tycker, men jag är en sådan människa som faktiskt bryr sig. Jag får väl fortsätta att fundera och hoppas att drömjobbet dyker upp.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Jag tycker att du ska försöka strunta i dem runt omkring som har en massa åsikter. Det är väl inte deras liv heller! Jag vet att det är pissvårt för jag är likadan, men jag önskar att jag kunde strunta ett stort stycke i vad andra tycker. Jag tycker att du ska fråga dig själv vad det här är för människor som utrycker sig på ett sådant idiotiskt sätt, är det verkligen dina självvalda vänner eller är det människor som har råkat hamna i ditt liv utan att du kunnat påverka det? Är det se sitsnämnda så se på vad de sysselsätter sig med. Är de fullkomligt tillfreds med vad de sysslar med och arbetar med sitt drömjobb? Har de själva högskoleutbildningar? Du är en underbar människa, trevlig, hjälpsam, ödmjuk, altruistisk och otroligt begåvad. Dessutom har du ett underbart yttre som hjälper till i jobbsammanhang (det kanman tycka vad man vill om). Du kan göra precis vad du vill och det tycker jag att du ska göra. Vi som älskar dig gör inte det på grund av vad du gör utan för vem du är och det viktigaste för oss är att du är lycklig.

Supadaddi sa...

Skit i vad alla andra tycker. Jag vet att du är en super tjej att ha på en arbetsplats. En lojalare medarbetare får man leta länge efter. Den som får ha dig i sin personal kan inte vara annat än lycklig( jag vet, jag lever ju med dig).

Puss