måndag 17 november 2008

Teaterbesök

Igår var jag och flickorna och såg High school musical! Själv är jag inget fan av Disney`s kassako men flickorna gillade det. Det är bara HSM som gäller nu. 
Ungdomarna i pjäsen var väldigt duktiga, spelade och sjöng bra. Det som irriterade mig mest var de hut lösa priserna som de tar när man väl kommit till teatern! Först betalar man 450 kr per biljett och det kan jag tycka är ok, det är ju en musikal. När vi kommer till teatern kostar det 15 per person att hänga sin jacka i garderoben, att ta med sig jackan in i salongen är inget alternativ eftersom det med stora bokstäver står att man inte får ha ytterkläder i salongen. (45 kr) Flickorna vill gärna ha dricka och popcorn, jag köper det (100 kr), ett teaterprogram måste vi ha (50 kr). I pausen är vi mer törstiga, köper 2 läsk och en paket kola (75 kr). Sen köper vi souvenirer från musikalen (90 kr). Visst, vi hade inte behövt lägga pengar på några av dessa saker (förutom garderoben) men det är ju ändå en speciell sak att gå på teater, ska man då inte unna sig lite extra? Jag tycker det, men jag tycker att de kunde ha lite vettigare priser, man behöver inte ockra på barnfamiljer. Ska det vara så att man ska ta med sig hemifrån?

Inga kommentarer: