tisdag 3 mars 2009

En vanlig tisdag?

Ibland krävs det bara lite för att man ska gå med en viss irritation i kroppen. I mitt yrke måste jag vara väldigt flexibel och jag försöker att göra så att alla ska få det så bra som möjligt. Jag kan vakna mitt i natten för att lösa ett problem för en människa. Många blir givetvis glada, men en del tror att bara för att man var snäll en gång så kan de köra över en nästa gång. Sådant gör mig arg och ledsen. Ska man behöva vara en elak surtant för att inte idiotförklaras?
En av mina favoritbloggare skrev att hon gärna skulle ta ett friår, jag står först i den kön också. Det finns ju så mycket jag skulle vilja göra. Idag är det ju så att arbetsgivaren lägger bara fler och fler arbetsuppgifter på sina anställda. Jag tror att många ambitiösa människor känner sig stressade idag. 
Jag vet inte om jag bara babblade idag eller om det är någon som förstår mig. Ville bara säga att vissa dagar är inte lika bra som andra.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Tråkigt när människor drar nytta av ens snällhet. Jag tror att du är mer i riskzonen där, du är alltid så snäll och altruistisk. Jag förstår inte hur du alltid kan tänka så mycket på alla andra. Du förtjänar att tänka på dig själv mer!

Jess sa...

Tack ska försöka!