söndag 15 mars 2009

Övervakning på återvinningen!


Igår skulle jag och min man gå en runda och vi bestämde oss för att ta med lite återvinning när vi ändå gick. Väl på plats när vi står och sorterar våra sopor tar P foto på mig. Han hade precis läst i en av sina fototidningar att vardagsbilder är mycket trevligare att titta på än kalasbilder, så han fotar mig. Då springer en gubbe fram till honom:
-Såg du den lilla plastbiten som jag kastade där? Han pekar på containern med papper etc.
Både P och jag ser lite frågande ut, och jag hinner tänka att han nog kastat något värdefullt av misstag.
-Nä, säger P.
-Är du inte en sån där kontrollant?
-Nä.
-Ja, okej, man vet ju aldrig, jag tänkte om du såg att jag la den där plastbiten i fel container, och du hade kamera, ja man vet ju aldrig...


3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha där blev han allt lite skraj ;). Håller med om att vardagsbilder är det roligaste. kram kram

Emelie sa...

Haha, fy vad roligt! Men mysig bild!

Miss Agda sa...

Ha ha, det var lite roligt! Har hört att nån i sthlm riskerat fängelse (!!!) efter att slängt en stekpanna i fel container (om man nu kan slänga den i nån container...) så det finns såna spioner!
Och ja, vardagsbilder är ofta mysigast och vardag är ändå det som verkligen är VÅRT LIV. Fest är ju ändå alltid ens lite tillgjort.