söndag 20 februari 2011

En vanlig söndag där jag gett mig bara den på att bara ta det lugnt!


Att ta det lugnt och slappna av för mig betyder inte alltid soffslapp med en bra bok eller så.
Att ta det lugnt är för mig i bland att få lov att vara kreativ och arbeta med händerna.
Så idag har jag målat matbordet, första strykningen, ser ut att bli riktigt bra.
Jo Beate, det blev svart!


I går köpte vi en ny termos, har länge behövt en men först i går blev vi färdiga att köpa en.
Denna från Anders Petter hade jag spanat in!


De här två godingarna fick följa med hem de också!

16 kommentarer:

Petra sa...

Kommer bli jättesnyggt. Vart har du köpt skålarna?
Kram

Caja: sa...

Rent ut sagt SKITSNYGGT!! ha det bäst, Kram/caja

Kicki sa...

Jättefin termos och bordet blir kanon i svart! Jag har en skål i rökfärgat och en i klarglas!

Anonym sa...

Då blir det glass och kaffe på bordet snart då.
:-)

Helena sa...

Vad snyggt! Och extra kul när man har gjort det själv :)
Kram

Lippe sa...

Snyggt! Termosen kommer att göra sig på ett svart bord. Den är ursygg ju!
Kram :)

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Åh vilka vackra skålar! Älskar färg!

L.O.V.E/oRosHJäRTa

Anna sa...

Snyggt!
gillar skålarna för såna har jag fast andra färger :)
Kram

Camilla sa...

Här är ett par som också varit händiga med penslarna i helgen. Två bord som blivit vita och ett soffbord som blivit - just det - svart. Gillade termosen skarpt. Införskaffades var ?? Kramis

Jess sa...

Camila: Termosen köpte jag på Cervera!

ansepanse sa...

vi har svart köksbord
kramar

Diana sa...

Oj, det ser ut som om du verkligen fått färgen jämnt. Det tycker jag är svårt. Snyggt!

Malla sa...

kommer bli super!

BP sa...

Ha, ha, ha!!! Det blev svart, väldigt svart. Å den nya termosen kommer att se utmärkt ut på underlaget, liksom glasen.

PS. Gud så duktig du är. Ärligt talat så är målning det enda hantverket jag verkligen gillar. Tveksamt om jag är bra på det men... DS

Åsa sa...

Åh, jag har också funderat på att måla köksbordet. Fast inte svart. Egentligen skulle jag vilja köpa ett nytt men jag har inte hittat någon med "mittpinne" som man kan lägga upp fötterna på under bordet. (Vi har ett sånt nu och vill gärna fortsätta ha en sånn)

Lysande ögonblick! sa...

Fiiiiiiint!!!