lördag 30 juli 2011

Vad man gör när det regnar ännu en dag

I går var jag rejält trött på allt regnande här i Skåne, så jag tog syrran och döttrarna och körde till Ullared. För syrran var det förstagångsbesök.


Döttrarna köpte vars en sparbössa, kan ju ta ett tag att fylla den där.


Söta små brickor att ha en dricka och kaka på.


Dotter M fösöker hindra mig varje gång jag vill köpa en ny ljuslykta. Hon tycker att jag har tillräckligt, men denna kostade bara 129 kronor! Det kan man ju inte motstå!


Tejprullar är bra att ha.


Ett nytt iPhone-skal.
Lite bling förhöjer vardagen!


Nya lila bordslöpare.

Sen blev det ju lite bra att ha saker som balsam, shampo och annat.

Vi såg Boris (chef och teve-kändis) också, men vi gjorde inte som många andra, tog foto på honom.

17 kommentarer:

Diana sa...

Hihi, vi har nog likadana löpare. Bra smak du har. :)
Lyktan var ju bara sååå snygg med!
Sååå, blev syrran helt avskräckt efter besöket? Kan tänka mig att det var en del folk där nu när det är semestertider och löning...

BP sa...

Det finns ju faktiskt ingen bättre ursäkt för att shoppa. Så egentligen - innerst inne - så välkomnar du ju regnet;-)
Dina löpare är urfina liksom din lykta, den hade jag också köpt.
iPhone skalet är som mitt, fast mitt är limegrön och utan bling bling;-)
Hoppas ni får några solstrålar snart. Här kan vädret inte bestämma sig, men regn har vi inte fått.

Anki sa...

Jaha! Ännu en sak vi har gemensam då - smaken. Och kärleken till ljuslyktor! :-)

NÄR kommer du till Stockholm egentligen? ;-)

Anonym sa...

Ååååhhh! Ullared är mitt drömresemål! Jag hade tänkt att åka dit när jag fyllde femtio (enda sättet att få Anders med, tror jag) men jag gjorde bort mig och åkte till Costa Rica istället... Nu är det nästan 10 år kvar tills jag fyller sextio... ;-)

Fina fynd!

anne sa...

Hmm....

Varför fick jag för mig att du inget köpt? FB?

LIIV - vanlig men unik sa...

Sv: Nej det är det verkligen inte, supergott :-)

Jättefin ljuslykta!

Sandra på Ön sa...

Hon är så himla lik dig. Så fin. Kram

odd brown bird sa...

Fy sjutton vad många braochhagrejjer du hittade. Vill också till Ullared, men fan vad långt bort det ligger.

Kram kram

4U2 sa...

Har faktiskt inte varit där heller men gillar bordstabletterna. Stickar en falskpolo i just den färgen!

Camilla sa...

Det var ett bra initiativ. Blir samma ställe för oss nästa vecka. var det kaos där ??

Jess sa...

Sv Camilla: det var mycket folk där ja!!!

Tingeltangel sa...

Jag har bara varit på Ullared en gång och blev inte så förälskad. Men dina saker var ju riktigt fina. Jag kanske måste omvärdera min uppfattning.

Åsa sa...

Ullared är nog ett ställe jag aldrig kommer besöka. Dels för att det tar ca en månad att ta sig dit, och dels för att jag inte gillar köer. =)

Anonym sa...

Och jag som inte trodde du gick med osanningar?! Tur man kan ha två sidor av samma mynt!
Kram AAs mamma

Jess sa...

sv AA: Jag trodde alla förstod att det var ett skämt, tydligen är jag en person man litar på! ;)

Anonym sa...

Alltid roligt med Ullared :) Synd att ni har så tråkigt väder där nere. Men efter regn kommer solsken :)

Ellinor sa...

Man får göra det bästa av de dagarna då det regnar. Hoppas att ni hade en trevlig dag! Fina saker hittade du i alla fall.
Kram