fredag 23 januari 2009

Cannes del 2

Detta var meningen att det skulle bli en riktig avslappningssemester och det var det också. Jag bara njöt. Vem vet om man får lov att uppleva detta igen? 
Här ser ni en del av trädgården. Eftersom huset låg ganska högt upp var trädgården avdelad i olika nivåer.

En dag körde vi till en väldigt mysig by som heter Vallauris som är känd för sin keramik och att Pablo Picasso bodde där mellan 1948-1955. Handlade ingen keramik med helt fantastiska dukar som fungerar som en vaxduk men är tvättbar+strykfri! Ångrar att jag inte köpte fler. 

Här sitter vi på en terass och väntar på att lunchen ska serveras, man vänjer sig ganska snabbt att bli uppassad på det här sättet!

Givetvis var vi inne i Cannes också. Här är trappan där alla kändisar är under Filmfestivalen. 

Avslutar med en trädgårdsbild till. Denna resan levde jag på länge när jag kom hem igen, ja det gör jag fortfarande när jag tittar på mina bilder. Alla borde få chansen att bli ompysslad så här, det behövs när man lever livet i hundranittio här hemma men jobb, hus, barn, läxläsning, aktiviteter, matlagning, städning, tvättning...ja, ni vet vad jag menar. Jag är glad att jag fick chansen!

2 kommentarer:

Emelie sa...

Grr, jag blir lika avundsjuk varje gång ;) Ser så fruktansvärt härligt ut!

Ja, Pomelo är en slag citrusfrukt, som en söt grapefrukt kan man säga, supegod!

Ska ni se Let's dance ikväll? Jag tänkte göra det fast jag inte sett det tidigare. Alla andra gör ju så man får ju försöka hänga med!

Kram Emelie

Jess sa...

Vi såg Let´s dance, blev lite förvånad att Blondinbella åkte ut nu, trodde George skulle åka ut igår.