lördag 31 januari 2009

Nu bär det av

Idag ska allt packas in i bilen för i morgon, tidigt, bär det av. Jag måste alltid dubbelkolla allt, eller trippelkolla, för jag tror alltid att jag ska glömma en massa saker. Det är då min man säger:
-Allt vi behöver finns att köpa där.
Han har i och för sig rätt men det känns så onödigt att behöva gå och köpa något bara för att man råkat glömma. 
Vi brukar alltid laga mat och frysa som vi sedan tar med upp, väldigt praktiskt. Ett år glömde vi maten i frysen, det kom vi på när vi packade ur bilen, retfullt. Det här året glömde vi även bilkuddarna till barnen, det kom vi på halvvägs på vår resa. Till vårt försvar lyfte vi ut två sovande barn vid fyra-tiden på morgonen och de sov de ett bra tag. När jag påpekade för barnen att vi glömt dem, vilket de inte märkt, sa stora flickan:
-Jag tyckte väl att det var så mjukt och skönt att sitta här!
Vi körde genast in på en bensinstation och köpte nya givetvis!

1 kommentar:

Mamma med ambitioner sa...

Hej hoppas ni får en underbar vecka med mycket skidåkning och härliga kvällar med mys och godmat i stugan. Gubbe är man inte förrän man känner sig som en. Barnens morfar säger jämt "gammal, jag, nej jag är en man i mina bästa år.
Kram