söndag 21 juni 2009

Kloka ord

Läste precis en intervju med Anders Bagge, han från Idol-juryn. Där säger han att "Det bästa är att kvinnor blir vackrare med åren. Jag älskar kvinnor som är lite äldre och som fortfarande bevarar sin grace. De har varit med om saker och de vet vilka de är."
I dagens media är det alltid ungdomens skönhet vi ska eftersträva, men varje ålder har ju sin charm. Alla vet att vi inte kan vara unga för alltid även om man vill det.
Vad jag vill säga är fram med mer reklam som Dove, som visar olika sorters kvinnor. Fram med mer reklam som visar att skönhet inte har med ungdom att göra! Ungdomar är vackra men det är "vuxna" kvinnor också!

3 kommentarer:

Sienneis sa...

Hej!
Tack för besöket ;)
Jag är nog den enda jag känner som VILL bli äldre, som ser fram emot att bli äldre :)

Vi får väl se vad jag säger efter 40... Men än så länge tycker jag att varje år är en fjäder i hatten, man vill ju alltid vidare annars, varför inte i livet?!

Hoppas ni hade en finfin midsommar trots ösregn :D

BP sa...

Kunde inte ha sagt det bättre. Alla åldrar har sin charm. Och varför all denna "ungdomsreklam"? Är inte kvinnor mellan 30-60 dom som har pengarna att konsumera? Och det är väl vad annonsören vill antar jag.

anne sa...

Jag gilar också Dovereklamen, likaså har väl Gudrun Sjödén och Tara vuxna modeller ibland (konstigt är det väl inte det är ju deras målgrupp...).

Däremot tror jag någon superskvallerblaska hos frissan menade att Anders Bagge har en ny tjej, superung tror jag hon var...