lördag 20 juni 2009

Midsommar! (del 2)

Här är vi i full färd med att klä midsommarstången.
Nu börjar det ösregna! Kaninerna måste räddas undan skuren!
Nu står vi alla hoppackade i barnens lekstuga, vi hann inte in, och här står vi och hoppas att regnet ska avta!
Det slutade givetvis att regna och då blev det glad dans runt mindsommarstången och efter det var vi väl värda lite jordgubbstårta! Detta receptet hittade jag i senaste numret av Buffé. Vill ni ha en enkel smarrig tårta kan jag rekommendera denna! (Jag skulle i och för sig kunna tänka mig ett lager med vaniljglass också.)
Hoppas ni alla hade en härlig dag med god mat, dans och trevligt sällskap!

6 kommentarer:

BP sa...

Ha, ha!!! Så du valde också att ta bilder på regnet! En jättefin stång blev det men bäst av allt: fotbollströjorna på man + son!!! Så ska det vara:-)

Jeanette Hornbeck sa...

Nämen hej!
Bloggvärlden är liten, såg inte att det var ni först.
Hoppas allt är bra med er!
Kram Jea

Emelie sa...

Haha, kul att kaninerna var prio ett :) Vilken fin stång och vilken fin tårta! Jag såg också receptet i Buffé och hade tänkt att prova det. Hos oss blev det marängsvisstårta med jordgubbar, också väldigt samrrigt!

Kram

anne sa...

Det där måste ha varit en riktigt klassisk midsommar det! :)

Hemmabloggaren sa...

Tack för din kommentar, den värmde och då är så välkommen tillbaka!

Ni verkar ha haft riktig otur med vädret. Här började det inte regna förrän till kvällen som tur var.

David Svensson sa...

Kul, vi gjorde exakt samma tårta. :) Fast vi gjorde tre stycken. http://www.flickr.com/photos/standout/3644246645/