onsdag 3 juni 2009

Stegtävlingen närmar sig sitt slut...

På lördag är det sista dagen i Stegtävlingen, då har vi stegat i 6 veckor.
Kommer ni ihåg hur stolt jag var i början av Stegtävlingen? Mitt mål var att gå 13000 steg om dagen.
Jag är alltid likadan, jag går in för något i början och kämpar på, sen av någon underlig anledning blir stegen bara färre och färre för varje dag som går. Från att ha varit nummer 2 på min arbetsplats har jag rasat ner till nummer 7 och det finns absolut ingen chans att jag ska hamna på prispallen (i mitt lag vill jag påpeka...)
Det är ingen tävling, jag gör ju detta för att komma ut och röra mig lite mer, men visst hade det varit roligare om man vunnit i sitt eget lag!

3 kommentarer:

anne sa...

Men 13000 steg kräver trots allt en hel del tid, inte alltid helt lätt.

Mamma med ambitioner sa...

Fröken duktig!
Tagga ner lite, huvudsaken är väl ändå att man blir uppmärksam på att man faktiskt behöver röra på sig och att en extra runda på kvällskvisten gör susen. Framförallt för välbefinnandet. Gud så pretto jag blev...... Vissa dagar traskar jag 1900 steg andra bara 8000 men de finns de som bara kommer upp i 5000 steg om dagen VARJE DAG!!!! I förrgår var jag ute och sprang, skulle gjort det i kväll med, men äter glass framför datorn istället....... Sov gott! Kram

Emelie sa...

Äsch strunt i den fjantiga tävlingen, du går ju så fort du hinner och orkar, tänk på det istället!