torsdag 25 november 2010

Dag 2 - Min första kärlek

I dag ska det handla om min första kärlek, inte min största eller enda utan den första.

Min första kärlek var killen som under sommarloven bodde mitt emot mig. Då var han och hälsade på sin farmor och farfar. Detta var sommaren då jag kanske var 12 år.
Då när jag var 12 var han den snällaste, sötaste, gulligaste och coolaste killen jag visste.
Vi blev i hop, det var ganska oskyldigt. Vi gick långa promenader då han fick gå på trottoaren och jag gick på gatan (jag var längre än han var och tyckte det var lite pinsamt). En och annan kyss blev det givetvis också.
På sommaren när jag var 12 var det fantastiskt väder varje dag under sommarlovet (för så var det ju) och därför var vi ute varje kväll, vi och alla ungarna i området. Det var härliga dagar och kvällar, vi lekte Bollen i burken, Dunkgömme, Röd och vita rosen med mera!
När sommarlovet tog slut och han skulle åka hem tog även vårt förhållande slut.


Detta är dag 2 av 30 i Utmaning - 30 dagar.

10 kommentarer:

Mollan sa...

awww, visst blir man lite nostalgisk när man tänker tillbaka ? Åh, röd och vita rosen hade jag totalt glömt! Den lekte vi också!

Tess sa...

Naaaw vad sött! Den kärleken! :)
Röda vita rosen lekte vi varje dag en period! Det roligaste man visste! I dag minns jag inte alls hur leken gick till, men roligt hade vi då i alla fall!
Kramar

Anonym sa...

Det är nåt visst med den där första förälskelsen.

bokhyllan sa...

Gulligt.

Hörni sa...

Vad gulligt. Och det höll hela sommaren, inte dåligt.:)

Fröken Isakson sa...

Vad underbart sött :). kram kram

BP sa...

Gud vilket sött minne!!! Å vilken toppen ritning igen. Du är otroligt duktig!!!

ansepanse sa...

vad gulligt :) jag ler i själen
kramar

mon amie sa...

så sött.

anne sa...

Gulligt!!!!

Jag upptäckte nyligen att äldsta sonen är vän på Fejjan med min första kärleks son och det var bara så långsökt.Jag bodde ju i Västerås och han kom från en familj som hade massor med utlandsplaceringar, men ibland är världen liten.

-Om jag gett mig till känna?

Nääää, inte en chans, men han är f-n så snygg fortfarande, 40 år senare!!!