tisdag 30 november 2010

När man är hemma och är sjuk

Har ju varit dålig en vecka nu, just när jag tycker att jag mår bättre blir det sämre igen. I går jobbade jag men jag mådde inte bra. Hostade hela natten och idag är jag hemma och jag har varit hos doktorn som sjukskrev mig veckan ut med ordinationen vila och vila rösten!

Jag kom ett bra sätt att vila på: filt och ett pussel!



Har ni som bygger pussel provat Wasgij?
Jag tycker de är roliga. Först är det roligt tecknat och sedan är det så att man ska inte bygga bilden på kartongen utan man ska bygga det gubben till vänster på kartongen ser!
Leta upp gubben och sedan lista ut vad han ser!


12 kommentarer:

BP sa...

Himla kul att sträckläsa din maratonutmaning, fast minddre roligt att höra att du fortfarande är sjuk. Du har nog fått samma elände som några av mina kollegor. En tjej har haft talförbud i tre veckor nu.
PS. Min man är också min bästa vän, och din "ljugarresa" hänger jag med på. DS

Emilias sa...

Åh så fint det blivit här :) har inte varit inne på ett tag...

KRAM

Anna sa...

Dom pusslen är roliga, har byggt ett. Har et 1000-bitars i resväskan som jag köpte här nere i Stuttgart, pussel hör till julen.
Kram o krya på dig!Anna

Hörni sa...

Vilket roligt pussel. Vi lade 1000-bitars för länge sedan och det är riktigt kul.
Krya på dig nu!

Mollan sa...

Verkar kul det där! Krya på dig!

ansepanse sa...

nej, något sådant pussel har jag aldrig lagt
krya på dig
kramar

Mamma med ambitioner sa...

Stackars dig, tror bestämt att ett glas rött kan lindra. Vi har tre sådana pussel, har inte pusslat på länge men blir allt lite sugen. I min familj pusslar vi alltid hos mina föräldrar någon av juldagarna. Alla hjälps åt och det är så mysigt med gott i glasen och ett stort gottebord bredvid.
Krya nu på dig min vän!
Kram Kristina

Åsa sa...

Brukar också lägga sådan pussel. Har några stycken hemma. Lite trist när man väl har lagt dem får det är ju inte så kul att bygga dem igen. Vi kanske skulle byta med varandra..=)

Tess sa...

Det har jag aldrig provat. men jag älskar att lägga pussel. Verkar ju jättekul, får nog lov att prova någon gång!
Kram

anita sa...

Krya på dig, kära svärdotter. Får vara nock med förkylningen nu. Kramar

svärmor

Heidi sa...

Wow vad kul!! Ska nog inhandla ett till mig o ett till julklapp till något :) Hoppas att du snart blir bättre! Kram kram

Heidi sa...

..menar att det är kul med puzzlet, inte din förkylning o hosta såklart..