söndag 7 augusti 2011

En helg med fotbollscup


Hela helgen spelades det cup i Helsingborg.
På lördagen hade vi fint väder och det gick bra för A och hennes lag.


Tre vinster och en oavgjord.


Alla engagerade supportrar.


A fick spela ute också. Känns inte så nervöst men jag
kan säga att det är extra nervöst när ens dotter står i mål.


Jag borde vara van eftersom äldsta dottern också står i mål. Men man är på helspänn ändå.
I dag regnade det och tydligen var det solen som förde vinst med sig.
De tog sig till semifinal i B-gruppen, sen fick vi åka hem.

Idag är denna fotbollsmamma slut så jag kikar in hos er i morgon, nu kallar sängen!
Godnatt!

9 kommentarer:

Caja: sa...

Härliga fotbollsbilder!

natti, natti/caja

Camilla sa...

Duktiga målvaktstjejer båda två! Förstår att det är mer nervöst än något annat ! Ha en skön vecka. Kram

Vilda tankar! sa...

Då var vi på samma ställe i dag igen!
Vet precis vad du pratar om - att ha sina barn i mål är superjobbigt.
Gustav spelar ömsom i mål och ömsom som anfallare och i dag var det i anfallet han jobbade. Lite lättare bredvid kanten för mig.

Duktigt att ta sig till semi.
Kram Monica

Mollan sa...

Härliga bilder på superduktiga tjejer :-)

Hörni sa...

Jag har också varit målvaktsmamma, fast i hockey, och det var också nervöst. :)

Hörni sa...

Jag har också varit målvaktsmamma, fast i hockey, och det var också nervöst. :)

Mary sa...

Förstår att det måste vara extra pressande att ha ett barn som är målvakt när det är match. Själv har vi som tur är uppehåll ytterligare några veckor innan alla cuper o dyl drar igång.
Kram

Amazingdays sa...

Vad roligt med fotbollscup. Jag undrar vad jag ska hitta på när barnen inte spelar fotboll längre. Jag tycker det är så roligt att vara med dem.
Jag förstår dig precis när det gäller målvakts spel. När ens barn står i mål är det så nervöst att naglarna har en tendens att försvinna.
Vad duktigt att ta sig till semifinal. Grattis!
Kram
Carina

BP sa...

Härliga bilder från cupen!!! Kul att båda döttrar är målisar. Men du har ju helt rätt: gör en målvakt en tabbe så syns det ju, görs det en räddning så märks det också. Gör en utespelare ett fel så är det avsevärt mindre avgörande och nervöst - speciellt för åskådarna.
Som gammal målis kan jag bara säga: antingen är man hjälte eller syndabock. Det finns inte så många duktiga tjejmålvakter faktiskt, så hoppas M och A satsar på "yrket".