söndag 14 augusti 2011

Gott och blandat!

I går var det kusinträff med makens kusiner.


En ny cider provades. Den föll inte i smaken.
Jag tyckte den smakade jästa äpplen och öl.


Lite 5-kamp hann vi med.
Här skulle man linda in sin respektive i en hel rulle toapapper tills de såg ut som en mumie och toarullen var slut. 


Det bjöds på superb trerätters!


I morse 8.55 var jag helt själv på gymmet! Det har aldrig hänt.
Var tvungen att fota detta kodak-moment!
Nåja, någon minut senare droppade det in en del träningssugna och jag kände mig inte så ensam.

Idag blir det fotboll, Milan-Malmö!
Vad gör ni idag?


25 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses vad fit du ser ut! Värsta donnan :)

oumberligating sa...

Arbete och åter arbete precis som vanligt! Det är ju den så kallade "arbetslinjen" som råder i Sverige! Fast nu ska jag inte förstöra den fins Söndagsstämningen med "gnäll" inte, men jag är helt övertygad om att massor av människor inte har en djäkla aning om hur verkligheten är för många i dagens Sverige! Jag vet! Både via mitt vårdarbete samt det arbete jag för via min smärt och sjukvårdsblogg Jernsaxen, eller rättare sagt det som sker i dess kuliss via mail. Är någon slags "nattjourkurator" nästan varje kväll när jag kommer hem ifrån jobbet vid 24 tiden!
Nog om det!

Dryckessnobberiet i Sverige är vida utbrett, gillar när du skriver att det smakar jäst och öl....japp, så är det med kvalitetscider, precis som med riktig "skumpa"....har som hobby att alltid lura folk med att byta etiketter på flaskor och fejka olika saker, både för att vara "äkta" emot smaklökarna och sig själv! Prova själv köp det billigast korkvinet på bolaget smacka på den dyraste etiketten och minst hälften i ett sällskap på 12 kommer kråma sig av lycka och explodera i vackra utsvävningar över denna ädla dryck...någon kommer självklart vara ärlig...prcis som i blogg världen...det är där "guldkornsmänniskorna" hittas...!
Ha en fin Söndag!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

ansepanse sa...

hahaha - det tog väl en stund att få fram sin respektive också :)
en liten utflykt i eftermiddag hade vi tänkt oss :)
kramar

Jess sa...

Helena: Fördelen med att fota sig uppifrån! ;)

4U2 sa...

Ni verkar ha haft riktigt skoj (undrar hur många toarullar det behövs för att täcka mig helt) :)

Anki sa...

Men åh sjysst hörru, verkligen, att avslöja "uppifrån-tricket"!! Där sprack bilden av mig rejält! :-D

Nu ska jag ila runt Djurgården med hoppsastegs-bra musik i öronen!
Kanske kan fota mig framifrån framåt jul?! ;-)

KRAM!

Therese sa...

wow, på gymmet så tidigt en söndagsmorgon efter en kusinträff - bra jobbat!!! Skulle aldrig hända här ;-P KRAMIS

Therese sa...

wow, på gymmet så tidigt en söndagsmorgon efter en kusinträff - bra jobbat!!! Skulle aldrig hända här ;-P KRAMIS

Vilda tankar! sa...

Tjusigt att morgonträna - sen har man hela dagen kvar till annat!
Här blir det fotbollstitt på MFF-Milan också På TV!
Kram

2BarnsMamman sa...

Låter som en härlig helg med såväl fest, som egentid och träning! Kram kram

Diana sa...

Vilen rolig fest! Och vad hurtigt av dig att gå iväg till gymmet. Min favoritcider just nu är Somersby (eller nåt sånt). Supergod!

BP sa...

Ja där fick du dig en doktorsavhandling av Oumberliga Ting också. Han är rolig men att byta etiketter på flaskor... Sysselsättningsterapi kanske;-)
Cider har jag aldrig gillat, bubbel och söt smak tillsammans är ingen bra kombo för min smak.
Mumierna var ju skitroliga.
Du måste ha varit extremt "ordningsam" igår med tanke på att du tränade "mitt i natten" idag!!!
Har inte gjort ett dugg idag, vilket betyder att jag har laddat för fullt inför matchen ikväll!!!

Shamrock sa...

I toarulletävlingen är det ju en fördel om man har en väldigt liten sambo - det går ju fortare då

Cilla sa...

Du är bara såååå grym!!! & vilken pataj träff ni verkar ha haft ;0)
Kram & ha en trevlig fotbollskväll
Kramelikram

Åsa sa...

Här har det burits ved, också en sorts gym kan man säga......

anne sa...

Så smal du är!!!!

Jag har tvättat, bakat bullar, handlat och lagat mat, fixat kläder inför veckan och filat naglarna. NU är jag redo för jobb! :)

Sandra på Ön sa...

Vilken härlig kväll ni verkar ha haft och vad duktig du är som var på gymmet så tidigt. Och du är så fin. Kramar

Anonym sa...

Fest och sen träning...Du e i tipp topp! Nu ligger jag nog efter..Glöm inte att ta det lungt ibland!!
Själv har jag sett vår huvudstad , mörkaste Småland och ett regningt Skåne..innifrån bilen.
Er A är ju för skööönnn , me like her! Dansa kan hon och nycklarna ja större kan de ju inte bli. Finns visst en manick så man kan vissla på dem.. Något för henne?
Kram AAs mamma

bokhyllan sa...

Hm, ska jag vara helt ärlig så latade jag mig heeeela dagen.
:)
Kram.

Hörni sa...

Hahaha, kul lek. Jag är nog lite trött på att leka på fester, men ställer såklart upp om andra vill, och att linda in någon i toapapper skulle ju vara en ny upplevelse.

Lysande ögonblick! sa...

Vilken rolig kusinträff det verkar vara. :)

Och. Duktiga du som tränar!!!!

mammaxtre sa...

Handen på hjärtat, hade du fotat om du inte varit själv i lokalen
:-)

Ha det fint

Mallan sa...

Superskönt att slippa trängas på gymmet :-)

Diana sa...

Sv: Smart... utomhus är helt rätt! ;)

Anonym sa...

Haha! Kul idé med toapapperet :-)

På gymmet - oavsett tid - där är ETT ställe där man aldrig hittar mig...
:-)