måndag 29 juni 2009

En fika?

Mina vänners släktingar är i Skåne, Österlen på besök. De känner sig lite fikasugna och ser ett trevligt fik i en trädgård. Bordet är dukat med rödvit duk. De sätter sig ner och när en kvinna kommer fram till dem beställer de genast kaffe och kaka. De blir serverade men tycker att kakan är lite torr och påpekar detta. När de efter en stund ber att få betala säger kvinnan att det bjuder de på. Paret ser lite frågande ut. Kvinnan säger att det är bara roligt att få besök. Då förstår de att de inte är på ett fik utan i någons privata trädgård!!

5 kommentarer:

Mary sa...

Ha ha ha! Snacka om att ta allemansrätten ett steg längre.
//Mary

Mamma med ambitioner sa...

Vilket härligt inlägg. Hoppas jag kan bjuda in någon svampplockare eller smygbadare till mig i sommar. En dröm jag har är att öppna bed and breakfast. Kanske är detta ett steg i rätt riktning.
Vilken härlig helg ni haft, kul sätt att fira dotterns födelsedag sådär. Det kommer hon säkert bära med sig som ett fint minne. Kramar från lilla mig :)

BP sa...

Ooooops. Gud hur pinsamt!!! Ett toppen inlägg!!!

anne sa...

Hahahahaaa! Vilken underbar historia!

Jag älgade in i en trädgård då jag var på jakt efter en genväg i en liten skog, plötsligt så stod jag där på en gräsmatta.

Kvinnan i huset kom fram till mig, räckte fram handen och sa:
-Välkommen, jag heter Gunilla.

-Anne svarade jag, och förklarade mitt ärende.

Det blev litet som tokigt, men jag skrattade gott efteråt.

Herta sa...

Men är denna historia verkligen sann?