måndag 29 juni 2009

Hemma igen!

Nu är vi hemma igen efter 3 dagar i Blekinge. Vi har varit i Hällevik på fotbollscup. Vädret har varit strålande, flickorna kämpade bra men det blev inga medaljer. Fotbollsplanerna låg alldeles intill havet så mellan matcherna kunde man gå ner och svalka sig.
Flickorna sov i en skola i Hällevik och en hel del av oss föräldrar hyrde stugor på Sölvesborgs golfklubb. Som ni ser på bilden skulle flickorna kunna ta anställning och plocka upp golfbollar.

M fyllde 10 år när vi var här. Det blev lite annorlunda födelsedagsfirande. Vi i familjen var uppe tidigt och åkte iväg till skolan där de var inkvarterade för att sjunga för henne på morgonen. Det blev presenter och på kvällen blev det grillning med föräldrar och laget och givetvis glass och kakor.

Nu är jag lite sen att skriva om de senaste nyheterna men jag måste nämna ett par ord ändå. Kan säga att jag blev lite chockad att Michael Jackson dog så plötsligt. Med tanke på hans liv så borde det egentligen inte vara en chock, men det var det. Jag tänker mest på vad som kommer att hända med hans tre barn. Det stod i tidningarna att både den biologiska mamman och Jackson familjen vill ha barnen.

Chock nummer två var när man läste om pappan som glömt sitt barn i bilen en hel dag och barnet dog där i värmen. Det är så fruktansvärt, detta får inte hända, men vi är bara människor, vi är inte perfekta - vi gör misstag, vi glömmer saker, men det får aldrig någonsin hända...

Chock tre är att man i tidningen läser om ett par som lämnade en 7 dagar gammal bebis i bilen för att gå in och handla, det var varmt ute! Hur tänker man??? Även om jag visste att det fanns både luft och värmen var ok skulle jag aldrig medvetet lämna mitt lilla barn i bilen för att gå in och handla! Som tur var larmade en förbipasserande polis och de kom och slog sönder rutan på bilen och fick ut bebisen som inte fått några skador. Tack och lov.

3 kommentarer:

anne sa...

Jag fattar inte var folk har sina hjärnor när de kan lämna sina barn så där! När våra barn var små fick jag tvinga mig själv till att inte ha ögonen på dem precis hela tiden.

Michael Jacksons barn lär nog stötas och blötas i världsmedia, man får hoppas att de själva förskonas från att läsa eländet. Man får väl hoppas att det finns ett testamente som noga anger vem som förväntas ta hand om barnen, de ska inte behöva bli slagträn.

BP sa...

Härligt med en fotbollsplan bredvid vatten... för förälrarna alltså ;-)
Jag nyheterna i helgen var ju inte så upphetsande precis. BBC håller fortfarande på att har MJ som prime time news, och det efter 3 dagar.
PSFotbollen var iaf roligt och ikväll är det ju final i U21.DS

sienneis sa...

Åh, Bästkusten :)

Uuuhhhh :(
Min sambo läste högt för mig om de "olyckorna", jag läser aldrig nyheter. Jag klarar verkligen inte av att höra/läsa sånt!!!
Nej, jag KAN inte fatta...

Usch, vill inte ens tänka på det!

Uuuuhh, ryser över hela kroppen. Nu ,åste jag genast hitta något annat att tänka på!!!!

Kram