tisdag 30 juni 2009

Mamma med ambitioner har taggat mig...Reglerna finner ni nedan...

The rules are:
1. answer the questions on your blog
2. take away one question you don't like and add a new one.

3. tag 8 other people (då bestämmer jag att man bara behöver så många man vill!)

1. which perfume do you use?
Daisy

2. what´s the most expensive thing you ever bought?
Vårt hus.

3. what are you currently reading?
Jag läser Sommardöden av Mons Kallentoft. (Började med den för väldigt längesedan men eftersom jag bara kan koppla av och läsa böcker när jag är ledig dammades den av nu)

4. today's highlight?
Ligga i solstolen och läsa min bok.

5. what whould you really like to learn?
Fler språk, dreja och att inte hetsa upp mig för småsaker

6. what was the last thing you bought?

Middag på Dagmars i Hällevik!

7. what's your favourite animal?

Häst.

8. what's your most important goal at the moment?
Att mina barn får en bra barndom.

9. what do you think of the person who tagged you?
Mamma med ambitioner är varm, omtänksam och härlig. Hon skriver om vardagens händelser som ofta får dig att le. Hon är en sådan människa jag önskar att jag hade som vän även i verkliga livet!

10. what's the colour of your eyes?
Gröna

11. if you could change something with yourself, what would that be?
-Att jag var nöjdare med mig själv och min tillvaro. Att jag inte ställde så hög krav på mig själv.

12. if you could be anywhere in the world for the next hours, where would that be?
Faktiskt där jag är just nu! Nästan i alla fall, i min trädgård!

13. what do you find important with your friends?
Humor, ärlighet ohh generositet.

14. What are you doing this summer?
Är hemma och njuter av en svenska sommar, åker på lite småutflykter, men framför allt är jag tillsammans med min familj!

15. what's your dreamjob?
Att få ha en egen butik, café eller Bed´n breakfast.

16. what's your favourite piece in your wardrobe?
Vet inte, det beror på dagsformen.

17. if you were to spend one year abroad right now, where would that be?
Förutsatt att jag hade pengar så skulle jag ta familjen med mig och resa runt i USA och bara uppleva saker.

18. 3 things that make you smile
Mina barns kommentarer, en tidig sommarmorgon när solen skiner, att umgås med mina vänner


19. what's your favourite song at the moment?
Ingen speciell men blir alltid glad över en sång där jag kan texten och kan sjunga med!

20. what's your favourite tv-series?
Desperate Housewives, Greys' anatomy, CSI och Seinfeld.

21. what are you wearing at the moment?
Svart/vit bikini och svart strandklänning.

22. what's your favourite sweets?
Choklad!

23. who's your role model for style?
Ingen särskild.

24. what was the last film you saw?
Kommer faktiskt inte ihåg.

Jag skulle vilja veta mer om följande bloggvänner denna gången, så varsågoda:

Enligt Anna
Fröken Isakson
Petra-vardagliga ting
Anne
Konst eller konstigt




2 kommentarer:

BP sa...

Hmmm... Har inte semester än, dvs är tveksam till om jag hinner besvara 24 frågor (det tar tid ;-).
- Har precis läst klart boken du läser nu.
- Desperate Housewives, Ugly Betty och CSI är mina TV-favoriter.
- Gröna ögon har jag också.
- Gillar inte choklad eller annat sött.
- Nya Zealand och Vietnam skulle inte vara så dumma att besöka.
Så lite fick du iaf veta ;-)

anne sa...

Är Anne jag? Eller, är det mig du menar? :)