onsdag 3 november 2010

Vill du lära dig kinesiska?

När vi var på Ystad Saltsjöbad hade de underhållande servettringar. Man kunde lära sig kinesiska på 5 minuter. Så här stod det:

Learn Chinese in 5 minutes (read out loud)

That´s not right.............................Sum Ting Wong
Are you harbouring a fugative......Hu Yu Hai Ding
Stupid man....................................Dum Fuk
Small horse...................................Tai Ni Po Ni
Did you go to the beach................Wai Yu So Tan
I bumped the coffee table..............Ai Bang Mai Fa Kin Ni
I think you need a face lift.............Chin Tu Fat
Our meeting is next week..............Wai Yu Kum Nao
Great..............................................Fa Kin Su Pah

Det här ska jag nog komma i håg! ;)


13 kommentarer:

Tess sa...

Haha, fasen vad kul! :) Asgarvar!
Kramar

BP sa...

Ha, ha, ha!!! Å det är ju så roligt att läsa högt, annars funkar det ju inte:-)))))

Hörni sa...

Hahaha, synd att jag inte kunde det när vi var i Kina. :)

Tingeltangel sa...

Underbart!

Diana sa...

Hrm, jag tror det är bäst att jag inte lär mig det... vill inte fastna i landet där borta. ;)

Sv: Vi åt pastasallad, sen fick han äta ur burken när vi fotograferande.

Malla sa...

hahah :D :D :D

Anna sa...

Ha ha de var bra, ska jag spara :)
Kram Anna

Mary sa...

Superroligt! :)

ansepanse sa...

jag glömmer lika fort som jag läser det :)
kramar

Daniel sa...

Kan det utantill redan!

Lysande ögonblick! sa...

hahaha, ja det där dilemmat med att komma ihåg. blir svårare och svårare för varje dag. :-)

Malla sa...

Hahhaa jag kan inte sluta skratta åt det här!

Jenny sa...

haha, så härligt kul det där var! Dn måste jag genast spara =)