onsdag 14 september 2011

Jag är hemma igen! (Turkiet del 1)

Nu är vi tillbaka efter en härlig vecka i Turkiet, närmare bestämt i Belek.
Ni som följt bloggen visste ju att vi skulle hit. :)
Så skönt att få komma till sol och värme efter den tråkiga och regniga sommaren vi har haft.
I Belek var det ca 35°C och endast svaga härliga sommarvindar.

Har ju lite att berätta därifrån så ni får stå ut med lite inlägg från Turkiet de kommande dagarna. :)


Vi bodde på Club Gural Premier Belek.
Hotellet är stort men ändå har man gjort det mysigt genom att ha många olika hus med hotellrum.
Husen har två eller tre våningar. På bilden ser ni vårt hus.


I Belek finns det många sköldpaddor och detta var en av de första som hälsade oss välkomna.


Första dagen såg vi oss mest omkring, badade lite och vi blev väldigt sugna på att testa Wonder Fish.


Istället för vanlig fotvård. Fiskarna äter upp död hud på fötterna. Jag kan berätta att det kittlas rätt rejält i början men sedan vänjer man sig.
När man är klar känns fötterna mjuka och lite "burriga", precis som om man suttit med fötterna i ett massagefotbad. Lena och fina om fötterna var vi efteråt i alla fall!

Nu ska jag försöka kika in hos er mellan uppackning och tvätthögar!


22 kommentarer:

Mallan sa...

Sådana "fotfiskar" är jag också nyfiken på att testa :-)

Lippe sa...

Sådana skulle man ha i ett akvarium!

Lippe sa...

Välkommen hem förresten! :)

Anonym sa...

Ser jättemysigt ut, jag menar hotellet och sköldpaddan. Tror inte på fiskarna för min del.
Än en gång välkomna hem!
Kram mamma

Therese sa...

Härligt ni verkar ha haft det, fotfiskar har jag också velat testa å med sköldpaddor som välkommnar kan det itne bli annat än bra - har själv haft sköldpadda å älskar dessa djur! KRAM

BP sa...

Välkommen tillbaka!!! Då jag är uppväxt med sköldpaddor så älskar jag den krabaten som hälsade er välkommen på hotellet. Fiskarna har jag förträngt!!!
Det ska bli skitkul att läsa mera om era äventyr i Belek!!!

Monkan sa...

Åh vad jag kan längta tillbaka till Turkiet, har varit i Alanya och Side och jag bara älskade dom resorna !
kram monika

4U2 sa...

Undrar om jag skulle klara de där fiskarna, jag tror jag skulle skämma ut mig totalt för jag är extremt kittlig under fötterna. ;)

Diana sa...

Wow vad coolt! Såna fiskar vill jag med testa! Välkommen hem, hoppas semestern var trevlig. Ska bli spännande att se bilder.

Diana sa...

Wow vad coolt! Såna fiskar vill jag med testa! Välkommen hem, hoppas semestern var trevlig. Ska bli spännande att se bilder.

Fru Gårman sa...

Välkommen hem! Den där fiskgrejen skulle nog jag inte klara! Har fruktansvärt killiga fötter...

Jeanette sa...

Turkiet-bilder och texter är stort välkommet!Så att man kan drömma sig bort från den västsvenska hösten...
Välkommen hem

Emelie sa...

Välkomna hem! Visst är det kul med fiskpedikyr, absolut något jag kunnat tänka mig göra igen. Ni ser ut att ha haft det jättehärligt! Ska bli kl att träffas och höra om er resa.

Kramar

Rut-Knut-Tjut sa...

Välkommen hem! Jag sakanr Turkiet så jag nästan gråter när jag tänker på det.

På tal om fiskarna, läste du om han som testade det med hela kroppen och en ål simmade upp i snoppen på honom.? Aj.

Kram

Anonym sa...

Vill prova.

ansepanse sa...

vad fint det ser ut där ni var :)
sådant där fotbad med fiskar skulle jag också vilja testa på
bamsekramar

bokhyllan sa...

Åh, en liten resa så här mitt i september. Härligt!

Tänk att det blir så mycket tvätt efter... suck. Då gäller det att ta en eller nej förresten, flera fikapauser emellanåt. Visst?

Ha en fin torsdag! Kram.

Mufflo sa...

Låter som en härlig resa......välkommen hem till Sverige vädret

tinajo sa...

Välkommen hem - Turkiet har vi funderat på att åka till. Och vilken fotvård, haha! :-D

Lysande ögonblick! sa...

Välkommen hem. Har varit lite nyfiken på den där fotbehandligen. Ser lite läskigt ut på något sätt. :)

Anonym sa...

Vi hittade såna fiskar i Grekland. I havet och gratis. Anders bara älskade pedikyrfiskarna. Jag tyckte dom var lite läskiga... :-)

Malla sa...

fränt! ser fram emot mer om er resa :)