söndag 26 februari 2012

Jeg er tilbake fra Norge

För det är där jag varit den senaste veckan. I Trysil närmare bestämt och åkt skidor. Vi har haft en härlig vecka med mycket sol, fina vänner och massor av skidåkning. Att vi sedan i våra fyra familjer som åkte tillsammans hade en punktering på grund av världens största hål i gatan, en smitning från en vägtull ( den är betald nu), en endagskräksjuka, en som höll på att följa med bygelliften ner igen, en söndersliten bensinpump, några vurpor samt lite blåmärken och blåsor så har vi haft det mycket bra! ;)
Lite bilder från resan:


Det borde heta matbox, inte skidbox!


Härligt väder i Trysil - lunch ute!


Fantastisk utsikt från toppen.


Det var någon som hade tagit med en jätteburk Nutella.
De andra tyckte jag överdrev med mängden men ska man äta Nutella ska det vara mycket!


Jag med mina nya stavar!


Här åker jag röd half-pipe för första och förmodligen sista gången.
Det ser inte så farligt ut men ena sidan var djupsnö och andra isbana...


Så här glad var jag när jag hade klarat av det!


Maken tvingar äldsta dottern att ställa upp på ett foto.


I år var det hopp som gällde för barnen, de gick i skidskola och lärde sig teknik.
Skidläraren var en hurtig dam på 55 som hoppade och voltade.
Både vi vuxna och barnen var imponerade!


Hopp framlänges.


Tydligen skulle man åka liften baklänges. ;)


Hopp där man snurrade 180° för att sedan landa baklänges.

Tack alla ni för era kommentarer trots att jag varit borta! Så kul att läsa när man kommer hem!
Några till ville ha en personlighetsanalys, kul! Det kommer så småningom!

27 kommentarer:

Lippe sa...

Ser ut att ha varit en bra vecka!! Jag har aldrig varit på skidsemester men kanske någon gång att det blir av.

Therese sa...

Wow så grymt nice ni ser ut att ha haft det i norge! Å matboxen gillar jag skarpt :-D KRAM

Mallan sa...

Härliga bilder :-) Ni verkar ha haft jättekul! Kram

Jeanette sa...

Haha, vilken jättekylväska ;-)
Härliga bilder, det såg ut att vara en härlig vecka!
Kram

Ninja sa...

Mannen bredvid är mycket avundsjuk :)

Västgötskan sa...

Nog för att jag hört talas om puckelpist, men måste man köra det på stenar? ;-))

Låter som en händelserik semester. Haha!

Diana sa...

Haha, lite missöden blev det ja... :) Men det ser ut som om ni haft det himla skoj! Jag hade aldrig vågat att kasta mig ut för en backe!

Vilda tankar! sa...

Klart att man måste ha några missöden på skidsemestern så att man har något att prata och skratta åt efteråt. Bara alla armar och ben är i behåll så.
Fina härliga bilder!
kram

J.Valley sa...

Ser ut att ha varit super toppen. Vilka härliga bilder....välkomna hem ni har varit saknade!!

Petra sa...

Underbara skidbilder och du, Nutella skall man ta mycket av. Tycker att det var lite för lite du hade tagit.

Susanne sa...

Härliga skidbilder, om 4 veckor så ska jag på skidsemester.

BP sa...

Så kul att se din bildkavalkad med höjdpunkterna av veckan!!! Gillar matboxbilden, så smart att "omforma" skidboxen till en matbox. Saknade en BIB där, men det är ju klart, det var ju en matbox;-)

Hörni sa...

Superhärliga bilder, ni verkar ha haft det riktigt bra. Ja, förutom allt det där som hände då.. :)

anne sa...

Om jag skyndar mig så kanske jag hinner bli en sådan häftig 55-åring!!! :)

Erika sa...

Ni verkar ha haft en riktigt bra vecka. Mysiga bilder.
Kram!

Maria sa...

Vilket härligt sportlov ni haft! Själv har vi har mer lov än sport men det funkade det med!

En personlighetsanalys hade varit roligt - kan jag med beställa en sån?

Välkommen tillbaks till verkligheten!

Kram

Anonym sa...

Låter som ett härligt sportlov.

curlingmamman sa...

Härligt ni har haft det :) kram

Ama de casa sa...

Åh så härligt! Vi har också hunnit med att åka lite skidor. Det är toppenkul! Och dina nya stavar var verkligen fina!
:-)

Ellinor sa...

Låter som en härlig resa!
Hoppas att ni nu funnit er tillrätta i vardagen igen.
Kram

Therese - Femstjärnigt sa...

Vilka härliga bilder! Ni ser ut att haft en trevlig vecka trots några missöden :)
Kram

♥ Sojka ♥ sa...

Tack så mycket! =)

Åh vad skoj det ser ut! Vill lära mig åka skidor någon dag! :)
kram

Mary sa...

Välkommen hem! Ni ser ut att ha haft det skönt.
Instämmer angående Nutellan - ska det vara så ska det vara ordentligt :)

Camilla sa...

Välkommen hem <3 !

Helena sa...

Så härliga bilder!!!

Jess sa...

J. Valley och Camilla: Tack, det är skönt att vara hemma igen! kram

Emelie sa...

Det ser superfint ut men vilken händelserik vecka ni verkar ha haft på gott och ont. Ser fram emot att få höra mer!

Kramar