lördag 18 februari 2012

Vad stör vi oss mest på när det gäller FB-uppdateringar?

Efter min undersökning här på bloggen blev resultatet så här:

1. På första plats kommer gnäll. 40% tyckte att det var jobbigt med folk som bara gnäller av sig på FB.
2. Andraplatsen med 25% är när man skriver om "sitt perfekta liv".
3. På delad tredjeplats med 21% gäller det dels när man skriver hur mycket man tränat och dels folk som skriver A men inte B så att alla ska bli nyfikna.
4. Som nummer 4 i störande FB-uppdateringar kommer folk som uteslutande skriver om sina barn, 18%.
5.  15% fick de som skriver hjärtan överallt i sina texter.
6. Sist och då troligtvis minst irriterande är när man skriver om mat och dryck, gärna exklusivt, 3%.

Tyckte ni det saknades några alternativ? 
Kanske skulle alternativet ingenting finnas med och kanske även de som lägger ut alla spel de spelat på FB och vilken poäng de fick på dem.





10 kommentarer:

Petra sa...

Tycker själv illa om alla som gnäller om andras uppdateringar, de som pratar om hur dåligt det är med FB och hur jobbiga alla är där. De är oftast de som bara hänger på FB och bara tittar, säger att se aldrig är inne men de vet ändå så mycket om alla :-)
Säger bara, gå ur FB om det är så störande. Du väljer vad du vill göra och läsa. Basta!

mammaxtre sa...

Och jag som inte har FB känner mig ganska mnöjd med det :-)

Ha en fin helg Jess

Erika sa...

Jag har inte FB och jag är glad över det! :-)
Ha det så bra på din internetfria vecka! Kram!

Anonym sa...

Jag blir lätt galen på alla dessa "sitter med finaste", fikar med bästa", njuuutandet, myyyyset och alla frb hjärtan.

BP sa...

Petra har en eller fler poäng där måste jag säga. Nu är jag ju inte med så jag ska låta bli att "gnälla" egentligen. Men ibland kan jag tycka att FB har fått alldeles "makt", vilket skrämmer mig.

Fru Gårman sa...

Jag skulle vilja veta vilka statusar folk uppskattar mest.

ansepanse sa...

ja just det där med vilka spel som de spelar :)
kramar

Camilla sa...

Håller med om alla spel ! Kramis

anne sa...

Jag har svårt för folk som bara använder sig av floskler, ge mig ett par rejäla svordomar än en massa "fint och energifyllt och kärleksfullt och krafttrams"....

Spel och länkar till larv (tarotkortsläsare och änglaterapeuter) står inte heller högt på min lista.

Linda sa...

för det första: *gillar*
för det andra: *gillar*
för det tredje: *gillar*
för det fjärde: *gillar*
för det femte: *gillar*
för det sjätte: *gillar*
....helt enkelt jag *gillar* och *delar* NU på min facebook!