onsdag 1 februari 2012

På jobb i dag

Idag har det snöat här i Skåne, det började vid middagstid.
Vid fyratiden i dag tog min kollega på sig och sa hejdå.
-Hejdå, svarar jag, vi ses i morgon!
-Det får vi hoppas, svarar min kollega.
-Vad menar du? undrar jag, tänker att hon kanske känner sig dålig.
-Man vet inte, jag kanske är insnöad i morgon.
Jag tittar ut och ser hur snöflingorna en och en sakta dalar mot marken och svarar:
-Jag förstår att du är "orolig"! svarar jag med ett leende.

För att ni nu ska förstå min ironi i hennes oro ska jag visa er hur mycket snö det var när jag gick hem en timme senare.


Förstår ni hennes oro? Jag menar att då denna bild togs hade det faktiskt snöat i ca fem timmar!
Bara för att jag gör mig lustig över detta ska ni se att hon verkligen är insnöad i morgon!
Plus att det fortfarande snöar. :)



13 kommentarer:

Hörni sa...

Hahaha, ja kära nån vilket snötäcke ni har! Lycka till med att ta er till jobbet imorgon. ;)

Susanne sa...

Ni kanske oxå kommer drabbas av snökanonen ;)

Hörni sa...

Sv: Ja, jag såg den där hunden redan innan jag tog fotot. :)

Therese sa...

Asg, nä jag tror att du klarar dig, den enda insöade kollegan du har är nog EK, men då på ett annat sätt ;-P KRAM

BP sa...

:-)))) Ja, man kan ju vara insnöad på olika sätt om man säger så.
På mitt jobb tog alla (utom jag) med sig sina datorer för att jobba hemifrån imorgon - ja du vet Klass 2 varning för snötromber eller vad det nu var.
Orkade inte kånka datorväskan helt enkelt;-)

Svar: 1 000 tack för din gulliga kommentar:-)

Shamrock sa...

Oj är det snökanonen som alla tidningar pratar om som har kommit till er?

Diana sa...

Herrejösses, inte visste jag att ni har snöstorm i er del av Skåne!! Tur att internet fungerar trots allt... Du får skicka ett sos i bloggen om ni behöver räddning. ;)

J.Valley sa...

Haha...det duggar tätt med snö!!Tack för promenixen,fast att vi fick pulsa fram i snödrivorna ;))

Anonym sa...

Är hon inte alltid lite insnöad så märks kanske ingen skillnad:)
Kram Aas ma

bokhyllan sa...

Godmorgon. Snöar det? :)

Alexander sa...

Hejsan, Här i Skellefteå är det -25 idag. burrrr.
Missa inte chansen att vinna en plattång på min blogg http://alexanderberglund.blogg.se/2012/january/vinn-en-plattang-1.html#comment

Ama de casa sa...

Hon är nog inte en emigrerad norrlänning, va? :-)

Jess sa...

Aa: Inte EK denna gång!