lördag 11 februari 2012

Det där med bra info


Detta är bara en tiondel av det informationspapper Korpen delade ut häromdagen. Det är tider för vattengympa.
Får mig än en gång att tänka på varför människor inte låter någon annan korrekturläsa när informationen ska ut till allmänheten?
Bara på denna korta text finns det en del frågetecken.

-"överviktspass kan vara lite/mycket trångt" lite trångt eller mycket trångt, skillnaden kan vara hårfin
-"plats finns eventuellt - ibland kan det vara lite trångt, speciellt om du är kort" Varför är det mer trångt om du är kort?
-"kan vara fullt!?" utropstecken OCH frågetecken. Betyder det att det egentligen finns 30 platser men om det kommer väldigt många stora människor ska kan det vara fullt redan vid 20?
-"flöjtisten Alica leder.." Ärligt, behöver man veta att hon är flöjtist när man ska gympa? För jag antar att man ska lämna flöjten hemma...
-Den sista men nästan den roligaste " specialpass för friskvårdskuponger" Inte visste jag att kuponger kunde gå och träna, fast jag kanske kunde förstått det då de heter friskvårdskuponger! ;)

Vi skrattade gott åt detta på mitt jobb. Vi undrade också hur passet som leddes av en karatetränad civilingenjörsstudent skulle se ut!
Oj, en sak till, man kunde även gå på ett "dans-inspirerat pass med medryckande Lation-musik". Det ni! :D

21 kommentarer:

Västgötskan sa...

Att det blir trängre när man är kort, den var ju klockren (eller någon som tänkte helt fel kanske man ska säga). Hahaha! :-D

Ama de casa sa...

Hahaha!

Jag har alltid också undrat över "arkitektritade hus". Vilka har ritat dom andra husen då? Bagare, eller?
:-D

Ama de casa sa...

Men ta du med flöjten för säkerhets skull... :-D

Anki sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

Mallan sa...

Hahhahaha, helt underbart!

BP sa...

ASG!!! Du är lika yrkesskadad som jag. Denna lapp är ju lika roligt som alla felstavningar man hittar på menyer på restauranger utomlands.
Tycker du anmäler dig som korrläsare - genast;-)

Nyfiken Alltid sa...

Haha, kul att de skrev att hon var flöjtist!

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag älskar när folk inte kan skriva korrekt. Så störande.
Kram.

ansepanse sa...

hahaha
kramar

Diana sa...

Vissa kör med både bälte och hängslen. :)

Erika sa...

Haha! Ja ibland undrar man verkligen. Jag kan bli galen på sådana saker.

Susanne sa...

*fnissar hysteriskt*

Therese sa...

ASG!!!! Ja du, en korrekturläsning hade varit på sin plats onekligen, fast lite skoj blev felsyftnignarna å stavfelen ;-D Ha en fin kväll!! KRAM

anne sa...

Hahahahaaaa!!!!

Det är ju nästan lika kul som andmatarkursen på Folkuniversitetet häromåret!

curlingmamman sa...

Haha kram

Shamrock sa...

haha

Ama de casa sa...

sv: Ja, det var schlagern jag längtade till. Och nu är det typ en vecka till nästa... GAAAH!!!
:-)

Ninja sa...

Stackars de som inte har svenska som modersmål och som vill träna......men ni hade en rolig stund :)

Emelie sa...

Okej detta var det sjukaste jag någonsin sett, hahahaha, kort! Hahahaha, specialpass för kuponger, hahaha!

Kicki sa...

Hahahaha, såå kul!!

Hörni sa...

Hahahaha, herregud vad galet. :D