måndag 6 februari 2012

Snackisen som uteblev

På måndagar har vi lite mysfrukost på jobb och för att inte vara utanför i dagens snackis bänkade jag mig i går framför datorn och såg Melodifestivalen på svt play. Jag missade den i lördags nämligen.
Inte för att jag visste att alla skulle se den utan för att jag trodde att alla skulle ha sett den.
När jag sedan drog i gång dagens snackis så visade det sig att det knappt var någon som sett den.

Så här får ni min resumé vare sig ni vill eller ej. Eller om ni vill för vill ni inte kan ni ju sluta läsa eller...;)

Sean Banan - skojar de? Han är så ... jag finner inte ord... men inte bra i alla fall. Fast är man barn/ungdom kanske den går hem. Men inte hos en kvinna i sina bästa år;)
Abalone Dots - vem? Totalt intetsägande
The Moniker - jag gillade denna låt, men tydligen gjorde ingen annan det eftersom han kom sist
Afro-Dite - känns som om vi hört den förr, inget nytt under solen. Tråkig
Dead by April - visst är det bra att olika genrer representeras men just den här sortens hårdrock tilltalar inte mig, den med growlandet då alltså
Marie Serneholt - kunde inte riktigt lyssna, var helt fascinerad av hennes guldklädsel
Thorsten Flinck & co - Förlåt att jag upprepar mig men: skojar de?
Loreen - Kvällens bästa! Vilken röst!

bild från svt.se






20 kommentarer:

tinajo sa...

Loreen var den enda jag gillade, Marie sjöng ganska dåligt så meningen var nog att man skulle koncentrera sig på outfiten. :-D

Sean Banan... Ja, vad säger man - pojkarna gillade honom naturligtvis..! :-D

Kicki sa...

Loreen var bäst och Afrodite var inte synkade för fem öre, vad gjorde de där??

BP sa...

Hahaha!!! Jag gjorde ungefär som du, fast jag kollade snabbspolningen i lördags - för att hänga med bloggsnacket alltså. På mitt jobb nämndes inte ens festivalen.
Håller med dig att Loreen var outstanding, bara hon rör sig mindre spasmiskt i framtiden. Tvåan - vad den nog hette - gillade jag inte och Bananerna borde vara perfekta som låt inför kommande fotbolls-EM;-)

Viktkamp sa...

jag såg inte den =)

SV: länken till artikeln finns nu =)

Kramar

Helena sa...

Kan bara hålla med dig:))))

Diana sa...

Det är pinsamt att jag som kallar mig schlagernörd inte sett det än... :)

Anonym sa...

Hm...Är ingen Loreenfanom jag måste se på henne men hon sjunger bra. Tycker lördagens tävling var intetsägande... Lördag kan bara bli bättre!
Kram Aas mamma

curlingmamman sa...

Loreen var överlägsen, hoppas hon vinner hela mello...kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Håller med om att Loreen var kvällens bästa - och enligt mig tätt följd av Dead by April :)

Anonym sa...

Såg bara den sista snutten och fick då se Loreen sjunga. Tyckte också om den. Påminde lite om Buffy Saint-Marie...

Therese sa...

Ha ha TACK för recenssionen, jag slog nämligen av efter sean banan... OCh läser man detta så fanns det liksom bara ett alternativ, så det måste varit en promenadseger för loreen... KRAM!

Afrodite sa...

Jag håller med dig på flera punkter, men på den sista håller jag med dig så in i bänken - hon kan vinna hela skiten! :)
Kram och godmorgon!

Maria sa...

Jag såg inte eländet så tack för recensionen!

Men jag ska nog titta på Flincks låt eftersom vissa säger att den var genial och att han var bäst medans andra tycker som du.

Jag tror att jag kommer att hålla med dig....

Ellinor sa...

Så snopet att den livliga diskussionen uteblev, tur att du har bloggen ;)
Kram

Erika sa...

Jag tyckte inte att någon låt var speciellt bra faktiskt. Men Loreen va bäst sen tycker jag Dead by April. Jag hoppas på bättre låtar framöver. Ock jag hatar Sean Banan!!!

Ama de casa sa...

Hahaha! Snopet att snacket uteblev :-)

Jag var också fascinerad över Maries onepiece :-)

Fröken Isakson sa...

Här på jobbet har det inte nämts ett ord om melodifestivalen. Själv kikade jag med ett öga medan jag spelade wordfeud ;) .kram

4U2 sa...

Nu blir jag lite glad (i min nuvarande depp tillstånd) över att jag inte tittar på TV, det var bra med en resumé ;) :)

anna sa...

Ja jag håller helt med dig.
Loreen var grymt bra!
kram

iLLi sa...

Sean Banan! Ja jag finner inte ord....