onsdag 22 februari 2012

Enligt mig - BP

BP vill ha en personlighetsanalys, ja men det är väl klart du ska få! :)

BP är en kvinna i sina bästa år och med det menar jag att BP tar till vara på sin tid, den tiden man är just nu i, det är den bästa.
Hon gillar att se världen på ett annorlunda, "konstigt" och mycket roligt sätt och visar detta med både ord och foton i sin blogg. En kul design är mer värt än funktion, men bra om de kan kombineras. När det gäller kläder och att hålla sig varm är det mer funktion som gäller och om det sedan är snyggt är det ett plus!
BP är estetisk och har förmågan att se det vackra och udda i saker.
BP gillar färger och mönster, jeans och gympaskor. God mat uppskattas och är den snyggt upplagd är det ett plus.
I sitt hjärta som är stort och varmt finns det plats för, förutom maken och vänner, fotboll (något stockholmslag, grönt och vitt är visst deras färger ;)).
BP hymlar inte utan säger precis vad hon tycker. Att ljuga är inget alternativ. BP tror på "att med sanningen kommer man längst".
BP är intelligent och även om hon säger att hon inte kan vissa saker så handlar det inte om att hon inte är intelligent utan att hon faktiskt inte har något intresse av att lära sig just det!
BP:s hem är inrett för att man ska ha det bra, sakerna som finns i hemmet är funktionella eller så finns de där för att de är vackra, konstiga eller annat som bara får en att må bra!
BP gillar musik men sjunger absolut inte.
Jag har aldrig träffat BP i verkligheten, jag känner bara henne genom bloggen. Så därför vill jag säga att detta kan vara helt fel! Att jag känt denna fantastiska kvinna ett par år nu gör kanske att jag redan vet en del om henne, men BP du får gärna tycka till om min analys till dig! :)


Om du inte sagt hej till BP, passa på och gör det nu! HÄR!
Den fina headern har 4U2 gjort!



13 kommentarer:

Anonym sa...

Ungefär så tror jag också.

Diana sa...

Någon enstaka gång har jag kikat in hos BP, men på tok för lite för att veta vem denna kvinna är.
Kul analys du gjort!

curlingmamman sa...

Kul analys :) kram

J.Valley sa...

Oj vad kul med en analys!Vet med säkerhet att du har god person kännedom..så du har säkert prickat rätt.
Nu känner du ju mig väl..men finns det något du kam berätta om mig som jag ev. INTE vet själv..klura på den!!Kram från grått Malmö

Hörni sa...

Vad kul, jag uppfattar henne på ungefär samma sätt som du, särskilt det att hon har ett enormt stort hjärta. Vännerna och jobbet betyder mycket för henne och man kan lita på hennes ord. Säger hon att något är fantastiskt så menar hon det också. Jag har träffat henne ett par gånger, vilket jag är jätteglad för. :)

Ama de casa sa...

Jag tycker att du har fångat Beate på pricken. Så ser jag henne också, även om inte jag heller har haft förmånen att träffa henne irl.
:-)

Ama de casa sa...

PS: En sak glömde du - hon har en stor passion för LED-lampor också :-)

anne sa...

Hon tycker om att sova och vitt vin men inte sötsaker.

Och även om hon är rättfram (och litet brutal snudd på) så är jag övertygad om att hon är den där dödslojala sorten som gör vad som helst för den som är viktig i hennes liv.

Mallan sa...

Kul! Gör en på mig! Kram

Malla sa...

BP är fab! :D

BP sa...

Ja du Jess... Först och främst vill jag tacka dig så hemskt mycket för denna långa och otroligt sanna analys. Jag rodnar inte bara när jag läser dina fina ord utan även kommentatorernas.
Du ligger i stort sätt prick på och kommentatorerna har fyllt på med det som saknades;-)
Kul att du känner mig så väl, vi har ju inte träffats irl som du skriver. Men om min "karaktär" framgår så klart genom min blogg så är jag glad över det, mycket glad t o m. För bloggen är ju jag!
1 000 tack och kram!

4U2 sa...

Exakt nästan den bild av BP jag har. Gillar verkligen hennes sätt att vara för jag klarar bättre en sanning som av andra kan anses hård än en snäll osanning! Men jag tror inte jag sett den där hårda sidan ... :)
Tack för att du hade med ... du vet! ;)

Anonym sa...

Hmmm, kan jag också beställa en analys? :p
Själv oroar jag mig MYCKET över det faktum att BP liksom jag tycker illa om rosa men trots det har så pass mycket rosa (cerise) i sin header... Jag väljer dock att tolka det som att hon är en komplex människa som kan "sätta sig över" sådana vardagliga petitesser!?
Det faktum att hon INTE är förtjust i sött, det oroar mig dock DJUP och jag känner att det kan jag inte bara låta passera, utan det gör att jag känner mig liiiite konfunderad, NÄ, MYCKET konfunderad, faktiskt!
Jag menar, att vara kvinna och INTE tycka om sött är MINST lika skumt som att vara kock och smal som en sticka, sjöman rädd för vatten eller brandman som skyr... JA, ni fattar!?
Tack för ordet.