fredag 28 maj 2010

När EK tappat sina nycklar

Ek har blivit av med sina nycklar, hon springer och letar efter dem överallt. Vi andra hjälper till. Det visar sig att hon inte bara har jobbnycklarna i knippan utan alla sina nycklar. Hade det hänt mig hade jag varit i upplösningstillstånd! Men EK är ganska lugn. Hon berättar för alla att hon tappat sina nycklar, hon vill att vi ska leta i våra handväskor och i våra jackfickor.
-Ja, man vet aldrig, ni kanske har råkat få med er dem av misstag!
-Har du tittat i din handväska G? frågar EK.
-Men min handväska står inlåst i mitt skåp och jag har inte varit där sedan i morse!
-Ja, men det är bäst att du tittar ändå!
Efter två-tre timmars letande och att vi alla fått vända upp och ner på våra handväskor + att hon tvingade min kollega att ringa till en man som precis varit på besök hos oss och fråga honom om han råkat få med sig hennes nycklar, hittar hon dem. På en hylla i köket bakom pappersrullen.
-Javisst ja, hehe, jag lade dem där när jag skulle torka av diskbänken!

11 kommentarer:

Petra sa...

Denna människa. vad säger man? Man kan ju bara skaka på huvudet.

Dubbelörn sa...

Sitter här o skrattar högt! EK börjar bli veckans blogg höjdpunkt.

Hon är verkligen rolig *gapskratt*. Börjar gilla hennes galenskap ;)

Helgkramar

egoinasmamma.nu sa...

Hahaha! Värre är det när man rent av beskyller någon annan för att ha gjort av med saker och sen hittar de där man tydligen själv har lagt det.

ansepanse sa...

hahaha - skämdes hon lite då?
kramar

Linda Rö sa...

Hmmm låter som EK!!! Hur dom och elak får man blir???

Milla sa...

ha ha ha, det e vår kollega det:)

Sv: Ha ha spikat! Jag sover mellan er och behöver då en läslampa eftersom jag läser en halvtimme innan jag somnar. Ok? Kan vi fnittra också?

Ps, tack för tipset om hemnet, där fanns många bra hus i min smak...

Heidi sa...

Men herreguuud hon är ju helt störd!!! Hade hon vett att be om ursäkt sen? Indirekt skulle jag ta det som att hon misstänker att någon tagit nycklarna med flit. Tur att jag inte jobbar med ett sånt psyko..fast det är lite kul att läsa om henne :)

Mrs. S sa...

Hon är verkligen inte riktigt klok! Trevlig helg :-)

Hörni sa...

Hahahahaha! Stackars er, men lyckliga oss som får läsa om henne.:)

Anonym sa...

Nycklar är ett kapitel för sig - eller är det EK som är det?
Lite förvirrad blir jag ;)

anne sa...

Vad får hon gjort på jobbet då?

Eller utnyttjas hennes galenskap på något kreativt sätt?