lördag 28 mars 2009

Bio - Män som hatar kvinnor

Jag och min man var sam sagt på bio igår tillsammans med två kära vänner. Först var vi och åt på Hai, en trevlig japansk restaurang där vi fick mycket god mat och trevligt bemötande. Därefter var vi på bio. Jag försökte att inte ha så höga förhoppningar på filmen för oftast när man har det blir man så besviken. Alla som sett den säger ju att den är så bra och den är verkligen bra och otäck. Eftersom jag läst alla tre böckerna i Stieg Larsson- serien vet jag att de två nästkommande filmerna inte kommer att bli mindre otäcka men jag ser ändå fram emot dem.

2 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Hej!
Kul att du gillade filmen. Jag kommer inte tillbaks till mig själv när jag länkar från din blogg. Jag tror att vi hade behövt en Lisbet Sallander. Gillar allt du kommenterar, det känns som jag fått en ny vän och det är jag glad för. Sköt om dig och njut av snön så lockar vi fram våren sålänge. Kram Kristina

Emelie sa...

Vad kul att förväntningarna och upplevelsen stämde överens! Min film överträffade faktiskt förväntningarna. Jag hade bara hört att den skulle vara jättedålig och överallt fick den kass kritik men jag tyckte faktiskt att den var riktigt underhållande. Vi tjejer skrattade högt emellanåt och det var en riktigt tjejig feel goodfilm! Också kul att höra vad alla gjorde igårkväll när ni svarade på mitt inlägg. Tack för kommentaren :)

Kramar!