måndag 30 mars 2009

En resetanke

En sak som jag undrar över är människors idéer när det gäller julsaker. Så fort man kommer utanför storstäderna så ser man att det, i snart april, fortfarande finns folk som har adventsljusstakar i fönsterna. Varför har man det? Är det för att man tycker att de är så fina och man vill ha dem året runt, jag antar att om man inte plockat ner de till april så plockar men inte ner dem, eller är det verkligen så att julen varar ända fram till påska? Fast det är ju inte sant...
Eller är det så att man inte har råd att köpa en annan lampa och ställa i fönstret?
Eller bryr man sig inte, ja den lyser ju, så varför hålla på att byta?
Det är inte bara adventsljusstakar som jag har sett under vår resa till Sälen utan även tomtar, renar, julstjärnor, utebelysningar, dörrkransar med mera.
Vet inte om jag får något svar, vill jag ha det får jag väl stanna vid ett julpimpat hus och fråga på hemvägen.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Vaddå utanför storstaden? Våra grannar har fportfarande adventsstjärnan uppe och en annan grannes fönster är fortfarande snösprejade...beats me...

Anonym sa...

Problem i familjen. Orkar inte med mer.
soc tanten