torsdag 5 mars 2009

Torsdag = ledig i morgon!

Måste säga att jag inte ångrar en sekund att jag bara jobbar 90 %. Jag är ledig varannan fredag och det känns så lyxigt! Helgen blir mycket längre, än om den går fort.
Helgen är laddad med besök av mamma med man, fotbollscup (ja, igen) och Hem och Villa-mässan. Så jag ska nog få denna helgen att gå...
Skulle verkligen behöva en städerska, för det är det jag prioriterar bort varje vecka. Jag kör över med dammsugaren och försöker att inte se allt annat som behövs göras. Egentligen är jag en sådan människa som jämt vill ha det undanplockat, var sak på sin plats. Det gick bra när jag bodde själv. Har insett att jag tydligen är den enda i familjen som vill ha det så. Jag får göra som min dotter säger:
- Mamma bry dig inte om det, det gör inte vi!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt med en ledig dag. Hoppas du får en underbar fredag och gör som dottern säger ;). kram

Anonym sa...

Ser fram emot en trevlig kväll tillsammans med er. Jag bryr mig inte heller om det är nystädat eller ej.
Mamma

Emelie sa...

Hahahahahahaha, vi skrattade sjukt mycket! Var det A som sa det eller? Obetalbart!