fredag 20 mars 2009

Intressant undersökning!

Den här fick jag av min man, då hade den rubriken Varför rättstavning i skolan?
Ganska rolig, men jag måste säga att rättstavning ändå är ganska viktigt för om orden inte innehållit alla rätt bokstäver hade vi inte kunnat läsa det.

Einlgt en uneörnskdning på ett egnsklet uivtnierset så seplar det inegn rlol

i viekln odrnnig bksortnävea  i ett ord såtr , det edna som är vtikigt är att

fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer

och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr

vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet.

Gnaksa färckt tcyker jag!

 

2 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Hej, tur att jag läser din blogg nu och inte i morgon kväll. I morgon förmiddag ska jag en runda på stan. Kanske det blir ett besök på David design. Ha det bra.

Emelie sa...

ja, det var ju faktiskt inga problem att läsa men hur skulle det vara för någon som håller på att lära sig svenska?