söndag 15 februari 2009

Alla hjärtans dag

Dagen började med att jag och mannen fick urgulliga Alla-hjärtans-dag-kort av våra flickor. Sådana kort värmer en mammas hjärta!
På kvällen var vi bjudna på fest som gick i kärlekens tecken. Alla skulle vara klädda i rött och svart och alla hade fått ett uppdrag inför kvällen. Vår grupp skulle dra roliga historier under maten. Som tur var hade vi tre stycken som mer än gärna ställer sig upp och pratar, så jag slapp. Jag har inga problem att prata inför många människor men när jag dessutom måste vara rolig, nja, då slipper jag helst.
Festen var väldigt trevlig, tyvärr kan jag inte visa några bilder, det var alldeles för mörkt där. Det var rätt häftigt att se alla klädda i rött och svart! Det enda jag kan klaga på, med risk för att låta gammal, var att de spelade så högt att man inte ens kunde prata med den som satt bredvid en utan att skrika sig halvt fördärvad. Kalla mig gammal, men jag tycker det är en av de roligare sakerna att göra på en fest, prata.

Inga kommentarer: