lördag 28 februari 2009

Melodifestivalen - Malmö Arena

Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing me tenderly
Sarah Dawn Finer - Moving on

Agnes - Love Love Love
bilder: privata
I gårkväll var vi på Malmö Arena och såg genrepet till dagens sändning. Det var trevligt! Jag tycker nog att det är det bästa startfältet bland deltävlingarna, eller så blir man påverkad på ett positivt sätt när man är på plats. Jag tyckte att Anna och Maria var bäst, även Sarah Dawn Finers låt var bra. A tyckte bäst om Next 3 och min man och M tyckte bäst om Agnes. Det enda som känns konstigt på ett genrep är ju att man missar finalen, vem som vann. Å andra sidan har vi ju hört låtarna inför kvällen och har redan hittat favoriter när vi ska rösta.
Darin sjöng Jan Johansens gamla schlagerlåt Se på mig.

2 kommentarer:

saracharlotta sa...

Vi hade väldigt trevligt! Håller med dig att man blir påverkad av att se det live, och visst kändes det som ett starkt startfält. Mina favoriter är Star Pilots samt Agnes. Anna och Maria var också bra, men låten lite för långsam tyckte jag. Och Sarah Dawn Finer sjunger så bra!

Ska bli kul att se det ikväll igen tycker jag.

KRAM och hälsa från Kotten!

Emelie sa...

Vad bra att ni hade kul! Det blir ingen melodifestival för mig ikväll, vi ska nog gå på bio. Men loppisen är i Staffanstorp imorgon och jag ska fråga M om när! Jag återkommer med besked...